X
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1402 - 06:57
کد خبر: 22583
ریپل بر سر دوراهی صعود و سقوط گیر کرد!
 

ریپل بر سر دوراهی صعود و سقوط گیر کرد!

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که میانگین‌ متحرک ساده ۵۰ روزه ریپل در مسیر عبور به زیر میانگین‌ متحرک ساده ۲۰۰ روزه آن قرار دارد که ممکن است منجر به ایجاد تقاطع مرگ شود.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ ریپل (XRP)، ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در حال نزدیک شدن به لحظه‌ای تعیین‌کننده‌ است که روند آتی این ارز دیجیتال را مشخص خواهد کرد.

میانگین‌های متحرک ساده در چارت روزانه XRP طی چند روز آینده با یکدیگر برخورد خواهند کرد که می‌تواند باعث ایجاد الگوی تقاطع طلایی یا تقاطع مرگ شود.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که میانگین‌ متحرک ساده ۵۰ روزه ریپل در مسیر عبور به زیر میانگین‌ متحرک ساده ۲۰۰ روزه آن قرار دارد که ممکن است منجر به ایجاد تقاطع مرگ شود.

در سناریویی دیگر، میانگین‌ متحرک ساده ۵۰ روزه ممکن است میانگین‌ متحرک ساده ۲۰۰ روزه را پشت سر بگذارد و در نتیجه، یک تقاطع طلایی ایجاد شود. ریپل در تلاش است تا پس از روند نزولی اخیر که در نتیجه آن، در ۲۳ ژانویه به کف سه ماهه (۰.۴۹۶ دلار) سقوط کرد، بهبود پیدا کند.

قیمت از آن زمان به حدود ۰.۵۶ دلار بازگشته است، اما زیر سطوح مقاومتی کلیدی میانگین‌ متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۵۸۹ دلار) و میانگین‌ متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۵۸۷ دلار) باقی مانده است.

تاریخ نشان می‌دهد که تقاطع میانگین‌های متحرک نمی‌تواند به عنوان یک شاخص مستقل مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، تقاطع‌های مرگ در چارت XRP اغلب موجب کاهش قیمت این ارز دیجیتال شده است.

برای مثال، قیمت XRP اندکی پس از شکل‌گیری تقاطع‌ مرگ در نمودار خود در سپتامبر گذشته، به کف ۰.۴۸۳ دلار رسید، اما پس از آن، تا ۰.۷۵ دلار افزایش یافت.

در صورت وقوع چنین تقاطعی، یک سناریوی ممکن این است که قیمت XRP برای مدت کوتاهی کاهش و سپس افزایش یابد. اگر این سناریو به وقوع بپیوندد، XRP می‌تواند سطوح مقاومت بعدی را در ۰.۷۰ دلار و ۰.۷۵ دلار آزمایش کند.

غلبه بر مقاومت ۰.۷۵ دلاری، امکان صعود قیمت به ۱ دلار را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، اگر ظهور یک تقاطع‌ مرگ باعث افزایش فشار فروش شود، احتمال آزمایش دوباره سطوح حمایتی ۰.۴۸۳ و ۰.۴۷۶ دلار وجود دارد.

ریپل چیست؟

ریپل (Ripple) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که برای بانک‌ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد. هدف ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند که البته این هدف تا حد زیادی محقق شده است و اکنون بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی برای انجام انتقال‌های پولی خود از محصولات ریپل استفاده می‌کنند.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید نه خود ریپل.

ریپل می‌خواهد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز را برای موسسات مالی سراسر جهان فراهم کند. می‌توان گفت که هدف ریپل کاملا در تضاد با بیت کوین است.

در حالی که بیت کوین با هدف تراکنش‌های همتا به همتا و حذف واسطه‌‌ها و بانک‌ها روی کار آمده است، رپیل عقیده دارد که بانک‌ها به خودی خود بد نیستند و فقط نحوه انجام کار آن‌هاست که باعث ایجاد مشکلات پرداختی و انتقال پول می‌شود.

ریپل قصد دارد تا با عرضه محصولات بانکی غیرمتمرکز، مشکل تبادلات بین‌المللی پول در جهان را برای همیشه حل کند. سالانه بیش از ۱۵۵ تریلیون دلار پول به صورت برون مرزی در سراسر جهان جا‌به‌جا می‌شود. مشکلات انتقال پول توسط بانک‌ها و موسسات مالی سال‌هاست که حل‌نشده باقی مانده است و با توجه به رشد فناوری، هنوز انتقال بین‌المللی پول‌های کلان بین ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد که نیازمند کارمزدهای بسیار بالا و انجام کاغذ بازی‌های زیادی است. رپیل می‌خواهد به این مشکلات برای همیشه پایان داده و بخش بزرگی از انتقالات پول را انجام دهد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ریپل بر سر دوراهی صعود و سقوط گیر کرد!
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت