X
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 10:29
کد خبر: 17845
سال گذشته چند واحد صنعتی احیا شد؟
 

سال گذشته چند واحد صنعتی احیا شد؟

تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده است، اما تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیاء ندارند و طبق نظر کارشناسان کلینیک‌های کسب و کار، فقط ۶۲ درصد این واحدها قابل احیاء هستند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ سال گذشته ۱۶۱۲ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۵۶ واحد صنعتی در خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور احیاء شد، اما بر اساس آمارها، مشکل نصف واحدهای راکد، کمبود نقدینگی است.

تا کنون حدود ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده است، اما تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیاء ندارند و طبق نظر کارشناسان کلینیک‌های کسب و کار، فقط ۶۲ درصد این واحدها قابل احیاء هستند.

سال گذشته ۱۶۱۲ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۵۶ واحد صنعتی راکد در خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مجدداً راه ‌اندازی شد. با احیاء این واحدها، برای ۲۶ هزار و ۳۳۷ نفر نیز فرصت شغلی فراهم شده است.

بر اساس این آمار، حدود نیمی از واحدهای احیاء شده در بخش صنایع شیمیایی، فلزی، غذایی و آشامیدنی بوده است. مابقی واحدهای احیاء شده نیز در صنایع کانی غیرفلزی، خدمات، نساجی، سلولزی، برق و الکترونیک فعال بودند.

مشکل نصف واحدهای راکد، کمبود نقدینگی است

مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی راکد، کمبود نقدینگی بوده است، به‌طوری که ۵۵.۴ درصد از کل واحدهای راکد به دلیل همین مشکل با توقف تولید مواجه شده‌اند.

مشکل بعدی که حدود ۱۶.۴ درصد واحدهای راکد با آن مواجه بودند، فقدان بازار بوده است. همچنین به ترتیب ۳.۶ درصد از کل واحدهای راکد به دلیل اختلاف شرکاء، ۲.۹ درصد به دلیل مشکلات تأمین مواد اولیه، ۱.۵ درصد به دلیل نقصان ماشین آلات، ۰.۶ درصد به دلیل مشکلات قضایی، ۰.۳ درصد به دلیل مشکلات زیرساختی و ۱۸.۸ درصد از کل واحدهای راکد نیز به‌خاطر سایر دلایل تعطیل شده‌اند.

گفتنی است، برنامه امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز احیاء دو هزار واحد صنعتی دیگر و افزایش ظرفیت ۳۳۰۰ واحد نیمه فعال صنعتی در کشور است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سال گذشته چند واحد صنعتی احیا شد؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت