X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 آذر 1401 - 07:26
کد خبر: 18873
سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکا
 

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکا

توسعه بندر سالیانکا در روسیه از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری، هم راستا با تاکیدات دولت سیزدهم در حوزه رونق بخشی به کریدور شمال-جنوب ادامه دارد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از مانا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار گزارشی از روند توسعه بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار این گروه قرار دارد، اعلام کرد: برنامه اجرایی توسعه بندر سالیانکا در کمتر از یک سال پیش آغاز شده و با سرعت در حال انجام است.

بر این اساس و با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و طی مراحل اداری و قانونی همزمان با کسب مجوز‌های لازم، عملیات توسعه بندر با هدف افزایش سرعت افزایش سرعت عملیات پس کرانه در راستای افزایش سرعت گردش بار آغاز شد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این گزارش با اشاره به تجهیز بندر به ماشین آلات مناسب از قبیل لیفتراک‌ها، لودر‌ها و جرثقیل‌های ماشینی، اعلام کرده که هدف نهایی از اصلاحات انجام گرفته در بندر سالیانکا افزایش توان ۳۰ درصدی صادراتی و ۴۵ درصد وارداتی این بندر نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ است.

بر این اساس؛ همزمان با عملیات توسعه، عملیات بندری در این بندر در حال انجام بوده و اولین محموله کانتینر ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از بندر سالیانکا به مقصد جنوب آسیا طی سال جاری صورت گرفته تا این بندر عملاً به چرخه فعالیت کریدور وارد شود.

در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکا در راستای افزایش حجم ترابری بار ترانزیتی در کریدور شمال-جنوب بسیار حیاتی بوده و این امر در میان و بلند مدت به رونق هر چه بیشتر این کریدور خواهد انجامید.

توسعه ۱۳۰ درصدی منطقه گمرک موقت از مساحت ۷۰۰۰ متر مربع به ۱۶۰۰۰ متر مربع با هدف افزایش ظرفیت کالا‌های وارداتی از جمله اقدامات صورت گرفته در بندر سالیانکا است که به این ترتیب امکان پهلوگیری و تخلیه همزمان حداقل دو شناور با بار وارداتی امکان پذیر شده است.

در این میان با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری گروه کشتیرانی به عنوان راهبر بندر، اقلامی مانند جرثقیل ۳۲ تنی خریداری شده‌اند که با بهره‌برداری از آن‌ها محدودیت تناژ تخلیه و بارگیری در بندر رفع شده است چرا که این امر اهمیت بسیاری در حمل کانتینر‌ها خصوصا کانتینر‌های ۴۰ فوتی که عمده بار‌های ترانزیتی را شامل می‌شوند، دارد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبدع و پیشاهنگ کانتینری‌سازی حمل‌و‌نقل در منطقه دریای خزر در جهت کانتینریزه شدن بندر سالیانکا نیز اقدامات عملیاتی را انجام داده است از جمله ایجاد یارد مخصوص کانتینر با مساحت  قابل توجه که از الزامات یک بندر کانتینری است.

روابط عمومی گروه کشتیرانی در گزارش خود با اشاره به اهمیت حمل کالا‌های صادراتی کشور از جمله میوه و تره‌بار و دیگر کالا‌های فسادپذیر به روسیه که نیازمند کانتینر‌های یخچالی و انبار سرد است به طراحی و ساخت کریدور سرد در بندر سالیانکا اشاره کرده و آورده است: با احداث این کریدور امکان انتقال محصولات سردخانه‌ای از جمله میوه، سبزیجات و... پس از حمل با کشتی از کانتینر‌های یخچالی به کامیون‌های یخچالی و انتقال به سراسر روسیه فراهم شده است.

بر اساس این گزارش؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت فعالیت‌های توسعه‌ای خود در بندر سالیانکا را با توجه به اهمیت این بندر در راهبرد فعالیت در کریدور شمال-جنوب برای این گروه بر عهده مدیران مجرب خود قرار داده است و در ادامه به دیگر اهم اقدامات برای توسعه بندر اشاره کرده و آورده است: با توجه به مجهز بودن بندر سالیانکا به امکانات حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مزیت‌های مهم آن بندر کلیه خطوط ریلی بندر به طول ۴۳۰۰ متر تعمیر و نوسازی شده و  توسعه یافتند. همچنین ریل‌های جرثقیل‌های پرتابل نیز به همراه لوکوموتیو‌های موجود در بندر کاملاً تعمیر شدند.

همزمان با این تغییرات طرح توسعه بندر و جانمایی کلی و طراحی مناطق عملیاتی و چینش بار نیز طراحی شده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکا
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت