X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آذر 1402 - 01:42
کد خبر: 22383
سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد
 

سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد

در همایش چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور مسوولان کشوری، سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در سی و نهمین همایش چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی که به مناسبت سالروز تشکیل این شورا با حضور مسوولان کشوری و اعضای شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد، از سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد.

تدوین سند ملی امنیت غذایی که به منظور آغاز حرکت ملی برای ایجاد همگرایی در حوزه امنیت غذایی تصویب شده، از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

سند ملی امنیت غذایی در افق ده‌ساله مشتمل بر چشم‌انداز، اهداف کلان کمی و راهبردها و اقدامات ملی است که بیش از ۳ هزار شاخص ارزیابی و ۲۰ گزارش سیاستی نیز از آن پشتیبانی می‌کند، تصویب این سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اشخاص حقوقی مرتبط با حوزه امنیت غذایی از جمله وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییسجمهور و اعضای حقیقی شورا انجام شده است.

این سند،‌ منشوری منسجم،‌ مشتمل بر ۲۰۰ برنامه اقدام ملی است که بناست از این حوزه ساماندهی کند و دارای ۴ رکن اصلی؛ تولید غذا، سلامت غذا، دسترسی به غذا، رسیدگی به منابع پایدار و پایداری تولید است. دستگاه‌های متعددی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو در این سند مشارکت دارند.

گفتنی است؛ فناوری تولید غذا، بذور کشاورزی و تولید متناسب با جمعیت کشور از جمله مسایلی است که در این سند با تاکید بر افزایش راندمان و پایداری تولید به آن پرداخته شده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت