X
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 دی 1402 - 05:37
کد خبر: 22503
 سکه و طلا خلاف جهت شنا کردند/ درهم رنج شد
 

سکه و طلا خلاف جهت شنا کردند/ درهم رنج شد

امروز قیمت دلار و درهم در تهران در مقایسه با روز قبل نوسان خاصی را ثبت نکردند با این حال، نرخ طلا 18 عیار و قیمت سکه امامی در مسیر صعود قرار گرفت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ امروز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه؛ قیمت دلار در تهران با ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر با اندکی نوسان به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این قیمت در حالی است که روز گذشته اسکناس آمریکایی در بازار مذکور با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود.

 برخی از فعالان اقتصادی معتقدند مرز ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار مهم است و درصورتی‌که دلار از آن عقب‌نشینی کند دومین مرز مهم محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان است که اگر از دست برود دلار به‌تدریج به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان و در نهایت کف کانال ۵۰ هزار تومان باز خواهد گشت. با این حال دسته‌ای دیگر از معامله گران این احتمال را مطرح می کنند که اگر مرز فعلی حفظ شود سرک‌کشیدن دلار به کانال بالاتر محتمل خواهد بود.

علاوه بر تهران؛ دلار هرات هم نوسان نزولی محدودی را ثبت کرد و ظهر امروز تا ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومان پایین آمد. روز قبل هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار هرات با ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان بسته شده بود.

فارغ از بازار دلار، نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان خاصی را تجربه نکرد و با ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش رسید. نرخ برابری درهم به دلار هم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان به دست آمد.

 بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود؛ اما فلز گران‌بهای جهانی دیروز با ۲۰۴۵ دلار بسته شد. در ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار کمتر از یک هزار تومان بالا رفت و به ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. 

 البته امروز روند صعودی قیمت سکه بیشتر از سایر قیمت‌ها بود. سکه در زمان نگارش این گزارش، در سایت اتحادیه طلا و جواهر 30 میلیون و 450 هزار تومان قیمت خورد اما سایر معامله گران، قیمت سکه در بازار تهران را همزمان با نگارش این گزارش،  ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کردند که این قیمت نسبت به‌روز قبل، بالاتر بوده است.

 خبر مهمی که امروز در بازار دست‌ به‌ دست شد در رابطه‌ با فروش اینترنتی طلا و ارز بود. در همین رابطه دادگستری استان تهران هشدار داد که فروش طلا و ارز از طریق آگهی‌های اینترنتی ممکن است منجر به مسئولیت و مالباختگی فروشنده شود چرا که مجرمان با وجوه و عواید مجرمانه خریدار این کالاها هستند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  سکه و طلا خلاف جهت شنا کردند/ درهم رنج شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت