X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1402 - 10:11
کد خبر: 20949
سیاست وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است‎
 

سیاست وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است‎

وزیر صمت با اعلام اینکه سیاست‌مان در وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است، گفت: این صنایع نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارند و می‌توانند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی کشور کمک کنند.
نظر سنجی: Article Rating

شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، با اعلام این مطلب گفت: امروز روز مبارکی برای صنایع کشور است و به همه دست‌اندرکاران خدا قوت می‌گویم.

وی افزود: کشورمان به خاطر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی دارد، ما در بعضی مناطق مزیت کشاورزی نداریم از این‌رو باید از ظرفیت‌ها برای توسعه صنعتی و تجارت استفاده کنیم.

«عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، با اعلام این مطلب گفت: امروز روز مبارکی برای صنایع کشور است و به همه دست‌اندرکاران خدا قوت می‌گویم.

وی افزود: کشورمان به خاطر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی دارد، ما در بعضی مناطق مزیت کشاورزی نداریم از این‌رو باید از ظرفیت‌ها برای توسعه صنعتی و تجارت استفاده کنیم.به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ عباس علی‌آبادی ،وزیر صمت اضافه کرد: سیاست ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از صنایع کوچک است. این صنایع با سرمایه‌گذاری کمتر، اشتغال آفرینی زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک چابک هستند، ادامه داد: این صنایع نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارند و می‌توانند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه کشور اقتصادی و اشتغالزایی کشور کمک کنند.

علی آبادی تصریح کرد: امروز ٩ طرح زیربنایی با حدود ١٨٨ میلیارد تومان، هفت طرح صنعتی با حدود یک هزار و ٨٣۵ و چهار واحد راکد با حدود ٩٢۴ میلیارد تومان اشتغال‌زایی ٧٢٣ نفر به بهره‌برداری می‌رسانیم، امیدوار هستم بتوانیم در راهبرد وزارت صمت ضمن حمایت از این واحدها، نقاط ضعف آنها را نیز شناسایی و آسیب شناسی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیاز است تا خوشه‌های صنعتی تشکیل شده تا زمینه را برای مقاوم کردن صنایع و کاهش هزینه‌ها فراهم می‌شود. همچنین با رویکرد صنعتی و در قالب نهضتی در وزارت صمت، شهرک‌های صنعتی را توسعه و طرح‌های نیمه راکد را تکمیل می‌کنیم و سپس شهرک‌های صنعتی جدید را ایجاد خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: در این راستا همراهی دستگاه‌های دیگر را لازم داریم تا شاهد توسعه شهرک‌های صنعتی باشیم.

رفع چالش‌های صنایع در حوزه تامین آب و برق با افتتاح چند طرح بزرگ

وی در ادامه، یادآور شد: باید طرح‌های صنعتی و شرکت‌های راکد را تکمیل کنیم، امروز بخشی از طرح‌ها به بهره برداری رسیده است.

علی‌آبادی افزود: شرکت‌هایی که راکد می شود به‌خاطر سیاست‌گذاری نادرست در سطح کلان و یا به خاطر مدیریت نامناسب است که باید احیا شود اما شرکت‌های دیگر به خاطر سیستم قدیمی راکد مانده است که باید با فناوری های جدید تجهیز شوند.

وی همچنین تاکید کرد: تا پایان دولت سیزدهم باید به دنبال احیای واحدهای راکد، اتمام طرح‌های نیمه تمام و راه‌اندازی طرح‌های جدید برویم.

وزیر صمت با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های صنعتی باید هزینه کنیم، تاکید کرد: عده‌ای سرمایه‌های‌شان را وارد واحدهای تولیدی و صنعتی کرده‌اند و به‌دنبال اشتغال‌زایی و تولید هستند که از این کارآفرینان قدردانی می‌کنیم.

به گفته وی، در آینده نزدیک طرح‌های بزرگی را در حوزه آب و برق صنایع به بهره برداری می رسد که چالش‌های صنایع را از بین خواهد برد.

علی‌آبادی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های صنعتی ایجاد کنیم، تصریح کرد: منابع و زیرساخت‌ها موجود است و ظرفیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید وجود دارد. از این‌رو با رخداد انقلاب صنعتی پنجم باید به سمت هوشمندسازی و شرکت‌های دانش بنیان برویم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری نسبت به صنایع مختلف است که زودتر بازگشت سرمایه محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث صادرات باید در شرکت‌های کوچک مورد توجه قرار گیرد.

بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در ١١ استان

«فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز در ١١ استان کشور طرح‌های صنعتی و زیربنایی و واحدهای راکد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سراسر کشور طرح‌های متعدد صنعتی برای بهره‌برداری هستیم که سایر این طرح‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه این طرح‌ها در راستای گرامیداشت حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، گفت: امیدواریم با مجموعه اقدامات و طرح‌ها بتوانیم در راستای اهداف کشورمان تاثیرگذار باشیم. طرح‌های صنایع نیازمند حمایت‌های وزیر صمت هستند.

انتهای‌پیام/

 

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سیاست وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است‎
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت