X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 03:41
کد خبر: 23203
سیگنال افزایشی چشم انداز رشد تقاضا به نفت
 

سیگنال افزایشی چشم انداز رشد تقاضا به نفت

چشم‌انداز قوی تقاضای نفت از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک سبب افزایش قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ قیمت‌های نفت روز چهارشنبه به دنبال ارائه چشم انداز خوش بینانه تقاضای جهانی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک افزایش یافت، و با داده‌های صنعتی که نشان می‌داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته بیش از انتظارات کاهش یافته است تقویت شد.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات نفت برنت تا ساعت 12:50 دقیقه به وقت تهران با 50 سنت افزایش به 82.42 دلار در هر بشکه رسید، و نفت وست تگزاس نیز با 62 سنت افزایش 78.52 دلار معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت را از 900 هزار بشکه به 1.10 میلیون بشکه در روز افزایش داد، درحالی که اوپک با اشاره به انتظارات برای افزایش سفر و گردشگری در نیمه دوم سال، پیش بینی خود را نسبت به ادامه تقاضای نسبتا قوی نفت در سال 2024 حفظ کرد.

قیمت‌های نفت هفته گذشته پس از اینکه اوپک پلاس اعلام کرد که از ماه اکتبر به تدریج کاهش‌های داوطلبانه در تولید را حذف خواهد کرد، 2 درصد کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران، حفظ پیش‌بینی تقاضای قوی نفت در سال جاری از سوی اوپک سبب افزایش قیمت شد، و احتمالا از سوی چین و دیگر اقتصادهای نوظهور تقویت خواهد شد.

در همین زمان، ذخایر نفت ایالات متحده در هفته منتهی به 7 ژوئن تا 2.428 میلیون بشکه کاهش یافت، که بیشتر از تخمین تحلیلگرانی بود که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، که بازوی آماری دولت آمریکا محسوب میشود، امروز منتشر می‌شود.

سرمایه گذاران همچنین امروز در انتظار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا هستند که پیش از اعلامیه سیاستی فدرال رزرو منتشر خواهد شد.

به گفته یک تحلیلگر مستقل بازار، انتظارات مبنی بر سیاست انقباضی فدرال رزرو در جلسه پیش‌رو از افزایش قیمت نفت حمایت خواهد کرد، چراکه نگرش انقباضی (بالاماندن نرخ بهره) رشد اقتصادی را تحریک می‌کند و تقاضای نفت را افزایش می‌دهد. با اینحال، کاهش رشد اقتصاد جهانی یک عامل کاهشی در بلندمدت خواهد بود.

در چین، تورم مصرف کننده پایین‌تر از انتظارات بود و تورم تولیدکننده با وجود افزایش همچنان در محدوده منفی باقی ماند، که نشان می‌دهد پکن باید اقدامات بیشتری برای تقاضای ضعیف خود و بهبود نامتوازن اقتصادی‌اش انجام دهد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سیگنال افزایشی چشم انداز رشد تقاضا به نفت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت