X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 دی 1401 - 01:51
کد خبر: 20034
سیگنال مثبت بانک مرکزی به بازار سرمایه/ اصلاح شاخص کل بورس
 

سیگنال مثبت بانک مرکزی به بازار سرمایه/ اصلاح شاخص کل بورس

بازار سرمایه امروز در واکنش به شایعات افزایش نرخ بهره با عرضه مواجه شده که این موضوع با واکنش بانک مرکزی مواجه شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در حالی که امروز شاخص کل با رشد بیش از ۸ هزار واحدی توانسته بود کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را فتح کند اما در ساعات پایانی معاملات با افزایش عرضه در سهم‌های بزرگ مواجه شده و شاخص رشد را با اصلاح ۱۹۰۰ واحدی عوض کرده و به جایگاه یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحد رسید.

مانند دیروز نمادهای خودرو و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نمادهای کگل، نوری، فملی و فولاد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا، شستا، شتران، خبهمن، وتجارت و شبندر نیز بیشترین تراکنش‌های بورس تهران را داشتند.

نکته مثبت معاملات امروز بازار سرمایه افزایش میزان معاملات خرد نسبت به دیروز بود، ارزش معاملات خرد به ۹,۸۵۶ میلیارد تومان رسیده و ۱۶۶ نماد مثبت، ۹۸ نماد صف خرید بودند، ۳۳۰ نماد منفی و ۳۲ نماد نیز صف فروش بودند.

برآیند ورود و خروج پول هوشمند نیز تنها منفی ۶۱ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده اقبال سهامدران بر حفظ پرتفو است.

سیگنال مثبت بانک مرکزی به بازار سرمایه

دیروز در رسانه‌ها خبری مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ بهره بانکی منتشر شده که این خبر باعث افزایش عرضه‌ها در ساعات پایانی معاملات شد، اما بانک مرکزی امروز در بخشنامه‌ای بر شایعات برای افزایش بیشتر نرخ بهره به میزان ۲۵ درصد واکنش داد؛ «در این بخشنامه تاکید شده است، به رغم تأکیدات این بانک مبنی بر لزوم رعایت نرخ‌سودهای بانکی، حسب بازرسی‌های انجام شده و همچنین گزارش‌های واصله، برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، همچنان با توسل به روش‌ها و شیوه‌های مختلف، از نرخ‌های سود مصوب این بانک تخطی می‌کنند.لازم به ذکر است که ادامه روند نقض ضوابط ابلاغی در خصوص نرخ‌های سود یادشده بدون توجه به پیامدهای آن، ضمن افزایش بهای تمام شده پول در شبکه بانکی کشور، موجبات تضییع حقوق سایر ذینفعان و همچنین تهدید ثبات، سلامت و استحکام مالی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را فراهم می‌آورد.»

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سیگنال مثبت بانک مرکزی به بازار سرمایه/ اصلاح شاخص کل بورس
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت