X
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1400 - 10:32
کد خبر: 17462
شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف‌سازی
 

شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف‌سازی

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم بازگشت شرکت تراورس به راه‌آهن، بر تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حق‌الناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالحی با تأکید بر برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راه‌آهن و مدیر عامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده مشخص شد که متاسفانه در گزارش‌های واصله، بی‌انظباطی و پیچیدگی‌های خاصی در عملکرد مالی شرکت تراورس از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده است که لازم است تمامی این موارد شفاف سازی شوند. 
دکتر صالحی با یادآوری اینکه شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راه‌آهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده است که غیرقابل پذیرش است. 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیف‌شده و آسیب‌دیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرد: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل می‌گیرد. 
متأسفانه به دفعات از بانک‌های مختلف وام گرفته شده و پولش وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت این وام‌ها، عدم پرداخت بیمه و عدم پرداخت مالیات، حساب‌های اصلی شرکت مدت‌هاست که از سوی دستگاه‌های مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بی‌انضباطی‌های مالی، شائبه‌های مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند که باید به فوریت اصلاح شود.

همچنین دکتر صالحی در صفحه توئیتر خود عنوان کرد:
«در مجمع #تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصی‌سازی! این شرکت با قویترین تجهیزات و متخصصین ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالیکه در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگها جلوتر رفتند. 
در فجر انقلاب این فرزند در آستانه بازگشت است و به لطف خدا آن را احیا می‌کنیم.»

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف‌سازی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت