X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 تیر 1402 - 11:23
کد خبر: 20738
شرکت ملی گاز ایران مانع از وقوع بحران کشوری در زمستان شد
 

شرکت ملی گاز ایران مانع از وقوع بحران کشوری در زمستان شد

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با تشکر از تلاش‌های مجموعه صنعت گاز کشور، اقدامات صورت گرفته در زمستان پارسال از سوی شرکت ملی گاز ایران به منظور تامین پایدار جریان گاز در کشور را قابل تقدیر دانست و گفت: این اقدامات مانع از وقوع بحرانی شد که دشمن برای سواستفاده از آن، برنامه جدی داشت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدحسن نامی در نخستین همایش مقاوم سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گازطبیعی کشور که روز یکشنبه ۴ تیرماه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و  جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت (مجتمع کوشک) برگزار شد، با بیان این مطلب، گفت: از طرف خانواده مدیریت بحران کشور از  مجموعه صنعت گاز و مدیرعامل محترم این شرکت تشکر ویژه دارم که با تامین پایدار گاز در روزهای سخت سرد سال، مانع از وقوع بحرانی شدند که دشمنان آرزوی وقوع آن را داشتند تا با بهره‌برداری از آن، کشور را دچار مشکل کنند.

وی درباره مهمترین بحران‌های طبیعی که صنعت گاز  کشور را تهدید می‌کند، گفت: کشور ما از مجموع بیش از ۶۰ مخاطره و بلای طبیعی، ۴۴ مورد را تجربه کرده و در این بین، صنعت گاز کشور به واسطه تاسیسات و تجهیزات رو زمینی و زیر زمینی وسیعی که دارد در ۲ مورد زلزله و سیلاب آسیب‌پذیر است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به معضل فرونشست و رانش زمین در اثر سیلاب‌ها  در کشور، گفت: اقدامات خوبی در رابطه با کند شدن و مقابله با روند فرونشست دشت‌ها صورت گرفته‌است.  بحث های آبخیزداری باید به جد مورد توجه قرار گیرد تا خاک حفظ شود. این موضوع علاوه بر صیانت از منابع آبی زیرزمینی، موجودیت خاک را به خودی خود حفظ خواهد کرد و مانع از فرونشست دشت‌ها و وارد آمدن خسارت به تاسیسات خواهد شد.

نامی با بیان این که زلزله یک بلای طبیعی است که متاسفانه براساس آمار ۲۰۰ سال گذشته، کشور ما به آن مبتلا است، گفت: در ۲ قرن گذشته، ۱۲ مورد زلزله بالای ۷ ریشتر در کشور رقم خورده است. مهمترین اصل این است که بدانیم راهی جز مقاوم سازی دربرابر زلزله وجود ندارد.

به گفته وی، اگر تاسیسات در برابر یک زلزله ۸ ریشتری مقاوم باشد، طبیعتا دیگر زلزله‌های ۷ ریشتری به عنوان یک پدیده درنظر گرفته می‌شود. این را بابد در نظر گرفت که اگر ۱ میلیارد در مقاوم سازی سرمایه گذاری شود، ۲۴ میلیاردتومان نگهداشت سرمایه رقم می‌خورد.

وی در ادامه به ضرورت تشکیل سازمان هوشمند مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی یک واقعیت انکارناپذیر است.  با هم افزایی ۵۴ سازمان مشارکت کننده در این سازمان، امیدواریم نتایج خوبی از مدیریت هوشمند بحران کسب کنیم.

وی در پایان، به مسئله نبرد رسانه‌ای در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر اروپا یا آتش سوزی عظیم کانادا تلفات مالی و جانی زیادی به مردم آن کشورها تحمیل شد، اما رسانه‌ها از آن چشم پوشی کردند؛ لیکن در موج سرمای پارسال در کشور که الحمدلله در آن موفق بودیم، نه تنها تلفات جانی رخ نداد که گاز کشور نیز بطور پایدار تأمین شد، اما رسانه‌های معاند با لشکر سایبری خود دستاوردهای کشور را تحت ‌الشعاع قرار می‌دادند؛ لذا باید به این مسئله توجه کرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • شرکت ملی گاز ایران مانع از وقوع بحران کشوری در زمستان شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت