X
تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 01:41
کد خبر: 1311
صادرات نفت به مشتریان سنتی ایران ادامه دارد
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی
 

صادرات نفت به مشتریان سنتی ایران ادامه دارد

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه در بحرانی‌ترین شرایط تحریم هیچ‌وقت صادرات نفت ایران صفر نشده است، گفت: توافقنامه‌های بلند مدت با 5 مشتری سنتی ایران به قوت خود باقی است و طرفین تلاش می‌کنند در چارچوب آن عمل کنند.
نظر سنجی: Article Rating

رضا پدیدار با اشاره به ادعای رویترز مبنی بر حرکت یک سوپرتانکر با 2 میلیون بشکه نفت به مقصد چین اظهار داشت: ایران با مشتریان سنتی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان و ترکیه  قراردادهای بلند مدت فروش نفت داشته که ادامه دارد.

به‌گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به‌نقل از ایلنا، وی افزود: مشتریان سنتی ایران به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای تداوم خرید هستند و تلاش می‌کنند در چارچوب توافقنامه‌ها حرکت کنند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: توافق قبلی واردات نفت از سوی چین کماکان به قوت خود باقی است و این کشور قرارداد خود را بهم نزده است. هند نیز با توجه به صرفه اقتصادی در تلاش است به خرید نفت سبک و میعانات گازی ایران ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه در بحرانی‌ترین شرایط تحریم هیچ‌وقت صادرات نفت ایران صفر نشده است، گفت: توافقنامه‌های بلند مدت با 5 مشتری سنتی ایران به قوت خود باقی است و طرفین تلاش می‌کنند در چارچوب آن عمل کنند.

پدیدار یادآور شد: البته ناهمواری‌هایی در مسیر صادرات نفت ایران وجود دارد که بر اساس دیپلماسی انرژی و توافقنامه‌های اصولی هر کشور با مقامات نفتی ایران در دست مذاکره است.

به گزارش ایلنا، بر اساس ادعای رویترز بعد از سفر محمد جواد ظریف به پکن، یک محموله 2 میلیون بشکه‌ای نفت ایران به مقصد این کشور ارسال شده است. این اولین بارگیری در این حجم بعد از لغو معافیت‌های خریداران نفت ایران برای صادرات به چین است.

 

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • صادرات نفت به مشتریان سنتی ایران ادامه دارد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت