X
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1401 - 05:58
کد خبر: 18022
صنایع‌دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی شود
 

صنایع‌دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه نگاه تحولی به تمام بحث‌های وزارتی از جمله صنایع‌دستی دارد، گفت: «صنایع‌دستی، نقطه قوت سبک زندگی مردم خواهد بود و باید در فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.»
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در مراسم تکریم و معارفه معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، گفت: «خانم محمودیان کارنامه بسیار خوبی داشتند و خدمات ارزشمندی را با همکاری همکاران‌مان در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ارائه کردند.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «انسان‌ها دو دسته هستند. آن‌هایی که جدا از جایگاه مدیریتی‌شان دارای ارزش، هویت و اعتبار هستند و آن‌هایی که تمام اعتبارشان به مقامی است که دارند. افراد از دسته دوم زیاد هستند، اما خانم محمودیان از جمله افرادی هستند که جدا از مسئولیت‌هایی که داشتند با توجه به شخصیت، دانش و توانمندی‌های خود، هویت مستقلی دارند و جایگاه‌شان برای خدمت کردن همیشه محفوظ است.»
او تصریح کرد: «خانم محمودیان در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خواهند ماند. در برنامه‌های تحولی که دارم، مسئله تجربه و  پژوهش مبتنی بر واقعیات بسیار اهمیت دارد و قرار شد ایشان در این حوزه فعال باشند و در حوزه‌ای که تجربه دارند به وزارتخانه کمک کنند. مطمئنم با تفکری که دارند، همکار خوبی برای من، خانم جلالی و همکاران‌مان خواهند بود.»
مهندس ضرغامی درباره دکتر مریم جلالی نیز گفت: «خانم دکتر جلالی چهره شناخته‌شده‌ای در حوزه مدیریت فرهنگی هستند. نگاه جامع، عالمانه و  تحولی به حوزه‌های مختلف داشتند و به جز مطالعات دقیق و دانش شخصی خود، روحیه تعاملی و مدیریت خوب آن مثال‌زدنی است. هر جا بودند این توان را داشتند که از نقطه نظرات تمام آدم‌ها استفاده کنند.»
او افزود: «تواضع و تعامل خانم جلالی موجب موفقیت‌‌ او در انجام تمامی کارهایش شده است.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «نگاه تحولی به تمام بحث‌های وزارتی از جمله صنایع‌دستی دارم که بخشی از آن را در حکم مأموریتی خانم جلالی آوردم. هنوز صنایع‌دستی فاصله زیادی با آنچه باید باشد، دارد. ما باید این فاصله را پر کنیم و همه باید برای تحقق این موضوع کمک کنیم.»
او ادامه داد: «صنایع‌دستی باید وارد زندگی مردم شود. در رنگ و طرح باید تحول ایجاد شود. همچنین  کالاها باید متنوع، ارزان، بسته‌بندی و برندسازی شود.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: «از همه همکارانم در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تقاضا دارم تا تمام تجربه و توان خود را پای کار بگذارند. این جا باید محل عرضه ایده‌های خوب باشد. تمام کشور به عنوان مبادی عرضه، بازارچه و فروشگاه امروز در اختیار ماست. هر جا امامزاده‌ای هست، می‌تواند محل عرضه و فروش صنایع‌دستی ما باشد.»
مهندس ضرغامی افزود: «برای برپایی نمایشگاه و فروش صنایع‌دستی در فروشگاه نیازی به مجوز نیست.»
او عنوان کرد: «زمینه‌های کار صنایع‌دستی، مظهر اقتصاد مقاومتی است. ربطی به تحریم ندارد و واقعا می‌تواند اقتصاد ما را نجات دهد. همه همکاران بدانند نگاه تحولی امروز ما در این حوزه همین موضوع است.  پژوهشگاه ما باید در بخش صنایع‌دستی فعال شود و برای ایجاد تحول در این بخش کمک کند.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت با تاکید بر اینکه ‌نگاه ما باید در حوزه صنایع‌دستی وسیع باشد، گفت: «باید برای معرفی و آموزش صنایع‌دستی از فضای مجازی و فناوری‌های نوین استفاده کنیم. مردم باید صنایع‌دستی را در سبک زندگی خود مد نظر قرار دهند. همچنین باید زیبایی‌های آن به نمایش گذاشته شود.»
مهندس ضرغامی تاکید کرد: «صنایع‌دستی، نقطه قوت سبک زندگی مردم خواهد بود و باید در فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.»
او اظهار کرد: «برای خانم محمودیان آرزوی توفیق دارم و از خانم جلالی برای قبول این مسئولیت تشکر می‌کنم، حضور او در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی توقع مرا بالا می‌برد. امیدوارم با بهره‌گرفتن از تمامی تجربیات و کارهای ارزشمندی که در این معاونت انجام شده، کارهای زمین مانده را بردارند و از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌ ببرند تا به مطالبات مردم پاسخ داده شود.»

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • صنایع‌دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت