X
تاریخ انتشار: شنبه 23 اسفند 1399 - 02:46
کد خبر: 13651
عملیات نصب نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک آغاز شد
 

عملیات نصب نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک آغاز شد

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با اعلام پیشرفت بیش از 90 درصدی این طرح در بخش زودهنگام، از آغاز عملیات نصب نخستین گوی شناور صادراتی در آبهای دریای عمان خبر داد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، وحید مالکی با اشاره به روند رو به اتمام فاز زودهنگام طرح پایانه نفتی جاسک با ظرفیت صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام گفت: بر اساس تقدم‌های عملیاتی، روز گذشته (جمعه، 22 اسفند 99) نصب چندراهه دریایی (PLEM) توسط شناور سی‌مستر در عمق 48 متری در بستر دریا به اتمام رسید و بلافاصله عملیات نصب نخستین گوی شناور (SPM) در فاصله 6 کیلومتری از ساحل جاسک آغاز شد.

وی مساعد بودن شرایط آب و هوایی را از جمله مؤلفه‌های حائز اهمیت در اجرای به موقع عملیات دریایی پروژه برشمرد و پیش‌بینی کرد در صورت مناسب بودن شرایط جوی، عملیات نصب گوی شناور تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و در روزهای ابتدایی سال 1400 به مرحله راه‌اندازی برسد.

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این بخش به عنوان آخرین حلقه زنجیره طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، امکان پهلوگیری و بارگیری نفت توسط نفتکش‌های VLCC فراهم می‌شود و به تبع آن، ایران می‌تواند برای نخستین بار از دریای عمان نفت صادر کند.

مالکی برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک تمدن نوین صنعتی در سواحل مکران را علاوه بر متنوع کردن جغرافیای انتقال انرژی در کشور، موجب جذب سرمایه‌های بیشتر و ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای بومی در منطقه عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از پایانه نفتی جاسک، یک هاب بزرگ تجارت دریایی نفت و فرآورده در سواحل مکران ایجاد می‌شود که بهبود شرایط اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های این منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • عملیات نصب نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک آغاز شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت