X
تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1402 - 11:32
کد خبر: 22372
قیمت سکه لبه پرتگاه / سکه دست به دامن طلا و دلار شد
 

قیمت سکه لبه پرتگاه / سکه دست به دامن طلا و دلار شد

قیمت طلای جهانی روزگذشته از کانال ۲ هزار دلار سقوط کرد و بر روی پله‌های آخر کانال ۱۹۰۰ دلار قرار گرفت. اتفاقی که می‌تواند در نخستین روز هفته بر روی قیمت سکه اثر نزولی بگذارد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ قیمت طلا و سکه تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت آن ها شود.

بازار سکه در معاملات نقدی هفته قبل تحت تاثیر نوسانات قیمت اونس طلا شاهد فراز و فرود قیمت سکه امامی بود. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد فلز گران‌بهای داخلی با رشد قیمت طلا تا سطح ۲۹ میلیون و و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت اما با عقب‌نشینی طلا تا سطح ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد و در روز پنجشنبه هفته قبل با ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید. در معاملات پشت‌خطی جمعه هم قیمت سکه استراحت کرد و نسبت به عصر پنجشنبه نوسان خاصی ثبت نکرد.

با این حال قیمت طلای جهانی روزگذشته از کانال ۲ هزار دلار سقوط کرد و بر روی پله‌های اخر کانال ۱۹۰۰ دلار قرار گرفت. اتفاقی که می‌تواند در نخستین روز هفته بر روی قیمت سکه اثر نزولی بگذارد. روزقبل گزارش اشتغال و دستمزد امریکا منتشر شد که بر اساس گزارش نوامبر ۲۰۰ هزار شغل به اقتصاد ایالات متحده افزوده شده که بهتر ازانتظار ۱۸۰ هزارتایی مطرح بود. نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت هم‌چنین افزایش دستمزدها ادامه‌یافت.

همین گزارش کافی بود که الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شود. شاخص دلار با گزارش‌های بهتر از انتظار بازار کار امریکا تقویت شد و طلا به عنوان دارایی رقیب دلار نزولی شد. طلای جهانی با انتظاراتی که از رکود داشت منتظر تعدیل زودتر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بود که با این خبر سورپرایز شد و فرو ریخت. از سوی دیگر قیمت دلار در بازار پشت‌خطی جانی برای صعود نداشت و در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

در مورد سکه امامی، درحال‌حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش روی آن قرار دارد و از طرف دیگر در صورتی محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. با این حال اگر طلا و دلار امروز از سکه‌بازان حمایت کنند قیمت سکه می‌تواند زیان روزهای گذشته را تا حدودی جبران کند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • قیمت سکه لبه پرتگاه / سکه دست به دامن طلا و دلار شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت