X
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 فروردین 1400 - 11:36
کد خبر: 14794
مسئول فلسطینی: واشنگتن با طرح عباس برای کنفرانس صلح مخالف نیست/انتخابات بدون قدس برگزار نمی‌شود
 

مسئول فلسطینی: واشنگتن با طرح عباس برای کنفرانس صلح مخالف نیست/انتخابات بدون قدس برگزار نمی‌شود

یک مسئول فلسطینی اعلام کرد، دولت آمریکا از مرحله حرف به مرحله عمل رسیده است و به طرح رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست بین المللی صلح اعتراضی ندارد.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پابگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و کمیته مرکزی فتح گفت: تماس‌های سیاسی میان دو طرف فلسطینی و آمریکایی اگرچه هنوز به سطح بالایی نرسیده است اما پیش‌بینی می‌کنیم که طی روزهای آتی به سطح بهتری برسد. ازسرگیری کمک‌های مالی آمریکا بیانگر موضع سیاسی جدید آمریکاست.

الاحمد گفت: تأکید دولت آمریکا بر پایبندی به راهکار تشکیل دو کشور و ازسرگیری حمایت مالی از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) بیانگر مواضع انسانی و سیاسی است. ما به وجود تحرکات سیاسی برای ازسرگیری تلاش‌های مسالمت‌آمیز بین المللی جهت حل نزاع فلسطین و اسرائیل خوش‌بین هستیم. نشانه‌های مثبت زیادی درباره تحرکات سیاسی در سطح بین المللی برای حل فراگیر بحران وجود دارد.

وی به تغییری اشاره کرد که در سطح احیای فعالیت کمیته چهارجانبه بین‌المللی و بازگشت دولت آمریکا به مشارکت فعال در نشست‌ها و دعوت به افزایش تلاش‌های بین المللی برای حل مسئله فلسطین حاصل شده است.

الاحمد گفت: طی نشست اخیر شورای امنیت آمریکا به طرح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست بین المللی صلح اعتراض نکرد و ما خوش‌بین هستیم. این مسئله همراه با ارائه کمک‌ها و تأکیدشان بر راهکار تشکیل دو کشور و دانستن قدس به عنوان بخشی از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ است. برای همین ما امیدواریم که آن‌ها از طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست بکشند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه در تماس تلفنی با پادشاه اردن بر حمایت واشنگتن از راهکار تشکیل دو کشور برای حل و فصل مسئله فلسطین تأکید کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز بر ازسرگیری کمک‌های اقتصادی و انسانی آمریکا به مردم فلسطین تأکید کرد.

انتخابات فلسطین

عزام الاحمد به انتخابات فلسطین اشاره کرد و گفت: تماس‌ها با طرف اسرائیلی برای برگزاری انتخابات در قدس ادامه دارد. فلسطینی‌ها به هیچ وجه برگزاری انتخابات بدون قدس را قبول نمی‌کنند. ما نشستی برای بررسی این مسئله و تماس‌هایی با کمیته انتخابات داریم. من دیداری با رئیس کمیته انتخابات برای اطلاع از آخرین وضعیت خواهم داشت. در نهایت به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اجازه اجرای معامله قرن ترامپ را نمی‌دهیم. برگزاری انتخابات بدون قدس اجرای سیاسی معامله قرن است و بدون قدس انتخابات و صلحی نخواهد بود.

فلسطینی‌ها پاسخی از رژیم صهیونیستی درباره برگزاری انتخابات در قدس دریافت نکرده‌اند.

در این راستا فادی الهدمی، وزیر امور قدس از جامعه جهانی خواست از دموکراسی در قلب قدس با تمام راه‌های دیپلماتیک حمایت و رژیم صهیونیستی را به عدم کارشکنی در انتخابات در این شهر ملزم کنند.

وی گفت: ما از برگزاری انتخابات در قدس و حق خود برای تبلیغات انتخاباتی کوتاه نمی‌آییم. ما خواهان ورود ناظران به قدس برای اطمینان یافتن از شفافیت انتخابات و دیدن نقض‌های اسرائیل هستیم.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • مسئول فلسطینی: واشنگتن با طرح عباس برای کنفرانس صلح مخالف نیست/انتخابات بدون قدس برگزار نمی‌شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت