X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399 - 02:17
کد خبر: 13410
میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ/ تایید ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان نسبت به عملکرد شغلی بایدن
 

میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ/ تایید ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان نسبت به عملکرد شغلی بایدن

نظرسنجی جدید نشان داده، میزان رضایت از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین روزهای ریاست جمهوری او از هر میزان رضایتی که دونالد ترامپ در طول دوره ۴ ساله خود به عنوان رئیس جمهور به آن دست پیدا کرده، بالاتر است.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، نظرسنجی ردیابی Morning Consult که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد ۵۶ درصد رأی‌دهندگان  عملکرد شغلی بایدن را مورد تأیید قرار می‌دهند، در حالی که ۳۴ درصد آن را تأیید نمی‌کنند. به طور همزمان در مقطع اولیه ریاست جمهوری ترامپ، ۴۶ درصد آمریکایی‌ها که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند عملکرد شغلی او را تأیید می‌کنند، و بالاترین میزان رضایت از او در نظرسنجی مربوط به مارس ۲۰۱۷ بود که این میزان به ۵۲ درصد رسید.

نظرسنجی دومی که توسط Hill-HarrisX تهیه شد و آن هم روز دوشنبه منتشر شد، نرخ رضایت از بایدن را ۶۳ درصد نشان می‌دهد، در حالی که ۳۷ درصد گفته‌اند از عملکرد او تاکنون راضی نیستند. در مقابل، ترامپ در نظرسنجی آوریل ۲۰۲۰ Hill-HarrisX، نرخ رضایت ۵۲ درصدی را کسب کرد.

شروع دوره ریاست جمهوری بایدن با مجموعه‌ای از فرامین اجرایی همراه شده که تصحیح یا تغییر سیاست‌های وضع شده توسط ترامپ را هدف قرار داده‌اند؛ از جمله پیوستن مجدد به توافق آب و هوایی پاریس، لغو ممنوعیت خدمت سربازان تراجنسیتی در ارتش آمریکا و رفع ممنوعیت سفر به آمریکا از چندین کشور مسلمان و آفریقایی.

تا حدی، تغییر سریع سیاست‌های جنجالی ترامپ، جایگاه بایدن را در کنار حزب خود تحکیم کرده است. نظرسنجی Morning Consult نشان داد که ۹۱ درصد دموکرات‌ها عملکرد شغلی بایدن را مورد تأیید قرار می‌دهند؛ این در حالی است که تنها ۴ درصد دموکرات‌ها از عملکرد شغلی وی راضی نیستند و ۵ درصد هم گفته‌اند نظری ندارند. در چنین مقطعی در دوره ریاست جمهوری ترامپ، ۸۳ درصد جمهوری‌خواهان از عملکرد شغلی ترامپ اظهار رضایت کرده بودند.

نظرسنجی Morning Consult نشان داد بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل نیز اوضاع بهتری نسبت به ترامپ دارد. در حالی که ۴۹ درصد آن‌ها گفتند عملکرد شغلی اولیه بایدن را تأیید می‌کنند، ۳۴ درصد از عدم تأیید خود خبر دادند. رقم میزان رضایت بایدن در بین رأی‌دهندگان مستقل، ۸ امتیاز بیشتر از میزان رضایتی است که ترامپ ۴ سال پیش به دست آورد.

زمانی که ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، مؤسسه گالوپ نرخ رضایت از او را ۴۵ درصد اعلام کرد. در اوایل سال ۲۰۲۰، اندکی پس از آنکه سنا به تبرئه وی برای اتهامات استیضاح رأی داد، وی به نرخ رضایت ۴۹ درصد از ریاست جمهوری، دست پیدا کرد. اما یک هفته قبل از آنکه مسندش را ترک کند، میزان رضایت از او به ۳۴ درصد رسیده بود و گالوپ یادآور شد نرخ متوسط ۴۱ درصدی میزان رضایت ترامپ، ۴ امتیاز پایین‌تر از هر یک از پیشینیان او است.

مؤسسه گالوپ هنوز نخستین نظرسنجی ردیابی میزان رضایت از بایدن را منتشر نکرده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ/ تایید ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان نسبت به عملکرد شغلی بایدن
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت