X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 آبان 1399 - 02:44
کد خبر: 11902
نبرد دموکرات‌ها برای گرفتن کنترل سنا و مجلس نمایندگان/رقابت شانه به شانه
 

نبرد دموکرات‌ها برای گرفتن کنترل سنا و مجلس نمایندگان/رقابت شانه به شانه

آمریکایی‌ها در سوم نوامبر علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، برای تعیین سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به پای صندوق‌های رای رفتند. دموکرات‌ها تلاش دارند کنترل سنا را به دست بگیرند اما رقابت سفت و سختی هم در مجلس نمایندگان در جریان است.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد و جمهوری‌خواهان ۵۳ به ۴۷ اکثریت آن را در اختیار دارند. دموکرات‌ها باید حداقل سه‌ کرسی، یا چهار کرسی در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند.

در آن صورت مایک‌ پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند در صورت تساوی آرا در سنا، رای را بشکند. سناتورها یک دوره شش ساله خدمت می‌کنند و هر دو سال یک‌سوم کرسی‌ها به رای گذاشته می‌شود. امسال برای ۳۵ کرسی سنا رقابت هست.

تازه‌ترین به‌روز رسانی: ۱۴:۰۰ چهارشنبه ۱۴ آبان

با آغاز شمارش آرا، رقابت در سنا میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به ترتیب ۴۷ به ۴۷ است. کسب ۵۱ کرسی برای کسب اکثریت اهمیت دارد. انتخابات سنا در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده است. از جمله سناتورهای سرشناسی که دوباره به سنا راه یافتند، می‌توان به لیندسی گراهام، تام کاتن و میچ مک‌کانل اشاره کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا هم ۴۳۵ کرسی دارد که تمام آن در سوم نوامبر به رای گذاشته شد. براساس شمارش آرا تا امروز (چهارشنبه)، ۱۸۷ دموکرات و ۱۸۱ جمهوری‌خواه به این مجلس کنگره راه یافته‌اند. اکثریت با ۲۱۸ کرسی به دست می‌آید.

نانسی پلوسی، رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات است، دوباره برنده شده است. او پیش‌بینی کرد که اکثریت این مجلس دوباره در اختیار دموکرات‌ها قرار بگیرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نبرد دموکرات‌ها برای گرفتن کنترل سنا و مجلس نمایندگان/رقابت شانه به شانه
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت