X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مهر 1403 - 02:59
کد خبر: 24714
نشان بین‌المللی توسعه روستایی عزیز‌الحق به وزیر جهادکشاورزی اعطا شد
 

نشان بین‌المللی توسعه روستایی عزیز‌الحق به وزیر جهادکشاورزی اعطا شد

ظهر امروز در دیدار مدیرکل مرکز بین‌المللی توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) با وزیر جهادکشاورزی، نشان توسعه روستایی به پاس اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای فراهم کردن اقدامات مؤثر بر توسعه روستایی و رفع فقر به وزارت جهادکشاورزی اعطا شد.
نظر سنجی: Article Rating
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار غلام‌‌رضا نوری و چاندرا شکارا، اقدامات موثر وزارت جهادکشاورزی در توسعه روستایی، ایجاد اشتغال، رفع فقر و توسعه منابع انسانی و شبکه‌های ارتباطی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
غلامرضا نوری با تاکید بر سیاست روستا محوری، توسعه کشاورزی ایران را گره خورده با توسعه روستاها دانست و توجه به کشاورزان و منابع انسانی تولیدکننده محصولات کشاورزی را از راهبردهای وزارت جهادکشاورزی در این دوره اعلام کرد.
 
چاندرا شکار هم در این دیدار با قدردانی از سیاست‌ها و خط مشی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روستایی و همگامی با برنامه‌های بین‌المللی سیرداپ در رسیدن به اهداف جهانی مرکز بین‌المللی توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه، نشان عزیز‌الحق را به وزیر جهادکشاورزی اعطا کرد.
 
نشان عزیز‌الحق به یاد بنیان‌گذار فقید سیرداپ؛ متفکر، فیلسوف و سیاست‌گذار بنگلادشی که نقش بزرگی در توسعه و سازماندهی مردم روستای کومیلا داشت، به افراد، نهادها و سازمان‌های فعال در توسعه روستایی اعطا می‌شود.
 
لازم به ذکر است، سیرداپ به عنوان مرکز منطقه‌ای و بین دولتی دارای ارتباط عمیق با سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال 1979 تأسیس شد، مرکز این نهاد در کشور بنگلادش است و در حال حاضر 15 کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بنگلادش، فیجی، هندوستان، اندونزی، جمهوری دموکراتیک خلق لائو، مالزی، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تایلند و ویتنام عضو آن هستند.
 
جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳ و با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به عضویت این مرکز درآمد.
 
وزیر جهادکشاورزی نماینده کشورمان در شورای حکام و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهادکشاورزی به عنوان موسسه رابط جمهوری اسلامی ایران (Country Linked Institute(CLI))، نماینده ایران در کمیته‌های اجرایی و فنی سیرداپ است.
 
انتهای‌پیام/
نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نشان بین‌المللی توسعه روستایی عزیز‌الحق به وزیر جهادکشاورزی اعطا شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت