X
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 مرداد 1402 - 03:14
کد خبر: 20942
نشست مدیران ستادی و استانی وزارت جهادکشاورزی برای دستیابی به وحدت
 

نشست مدیران ستادی و استانی وزارت جهادکشاورزی برای دستیابی به وحدت

وزیر جهادکشاورزی رعایت اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند انتظار رییس‌جمهور را سرفصل مشترک اقدامات مدیران ستادی و استانی عنوان کرد و بر اتخاذ وحدت رویه در اجرای سیاست‌ها و فرامین تاکید کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت ۱۹ مرداد ماه سال جاری در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی وزارت جهادکشاورزی با برشمردن اصول اجرایی گفت: دستیابی به وحدت رویه در پیشبرد اهداف و سیاست‌های اجرایی از الزامات مدیریت و تصدی‌گری امنیت غذایی ۸۵ میلیون ایرانی است که باید از سوی لایه‌های مختلف اداری و اجرایی وزارت مورد توجه قرار گیرد.

وی امنیت غذایی را اولین وظیفه مدیریت کلان کشاورزی دانست و گفت: مسئولیت تامین غذای کافی، سالم و در دسترس با رعایت اصول حفاظت از منابع پایه با توجه به تولید داخل و تولیدکننده ایرانی بر عهده وزارت جهادکشاورزی است و این وزارت تامین غذای مردم با حمایت از تولید داخل را اصل راهبردی خود قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بهره‌وری دیگر شاخصه سیاست بخش کشاورزی است که با توسعه دانش‌بنیان و ترویج در مزارع، واحد‌های تولیدی و صنایع کشاورزی با مسئولیت سازمان تات در حال اجراست.

وی ادامه داد: مراکز خدمات کشاورزی نیز به عنوان نقطه تماس کشاورز و سیاستگذار، از اهداف اصلی سازمان تات در تجهیز و ترویج دانش است، اهمیت این موضوع تا حدی است که وزارت جهادکشاورزی در جهت تغییر مسیر و بهره‌ور ساختن مراکز خدمات کشاورزی آماده تغییر ساختار است.

نیکبخت توانمندسازی تشکل‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: امور اجرایی باید به دست تشکل‌ها اداره شود بنابراین تشکل‌ها از نظر ساختار، محتوا و شکل، اصلاح و متناسب با وظایف مورد نظر از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابند از این رو سازمان تعاون روستایی نقش راهبری تشکل‌ها در رسیدن به این نقطه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اصل کشت قراردادی گفت: اصل کشت قراردادی و تولید قراردادی برای حمایت از تولید داخل پی‌ریزی شده است و وزارت جهادکشاورزی در اجرای تکامل یافته این اصل نه به عنوان خریدار، بلکه در نقش سیاستگذار، الگوسازی می‌کند و مدل ارایه شده از طریق صنایع و واحد‌های تولیدی و بر اساس تقاضای طرفین به اجرا در می‌آید، این الگو در تولید قراردادی می‌تواند در بازسازی صنایع دام و طیور نقش ایفا کند.

وزیر جهاد کشاورزی حفظ رابطه تولید و مصرف را تعیین کننده خواند و بر ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در کالاهای حساس موجود در سبد کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گفته نیکبخت، سرمایه‌گذاری، توسعه‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی و افزایش تولید رابطه مستقیم دارند که در نهایت به مثبت شدن نرخ رشد کشاورزی منجر می‌شود و این افزایش در محصولی مانند گندم با افزایش تولید در واحد سطح و در باغبانی به جز پایاب سد‌ها و برخی شرایط ویژه، از طریق ارتقای درجه باغات و کیفی‌سازی و استحصال محصول بیشتر با استفاده از همان منابع قبلی به دست می‌آید.

وی در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی به اصل اولویت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: اولویت با بازگشت به خط صنایع راکد و تکمیل ظرفیت خطوط نیمه تعطیل است و پس از آن نوبت به واحد‌های جدید‌الاحداث می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان از حفظ کاربری اراضی و رفع تداخل به نفع کشاورز گفت و از آبخیزداری و آبخوان‌داری به عنوان اولویت زیرساختی طرح‌های کشاورزی مورد توجه مدیران یاد کرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نشست مدیران ستادی و استانی وزارت جهادکشاورزی برای دستیابی به وحدت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت