X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 آبان 1402 - 11:57
کد خبر: 22236
وزیر دفاع عربستان در آمریکا: خواهان آتش‌بس در غزه هستیم
 

وزیر دفاع عربستان در آمریکا: خواهان آتش‌بس در غزه هستیم

وزیر دفاع عربستان سعودی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تکرار حمایت ریاض از آتش‌بس در غزه، بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان، توقف کوچ اجباری، ورود کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای احیای مسیر صلح تاکید کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان امروز سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و درباره روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، موضوع تحولات غزه، وضعیت منطقه و تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه، موضوع ویژه این دیدار بین بن‌سلمان و سالیوان بوده است.

وزیر دفاع عربستان در این دیدار بر لزوم آتش‌بس در غزه، حفاظت از غیرنظامیان، توقف جابه‌جایی اجباری، اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای بازگرداندن مسیر صلح تاکید کرد؛ صلحی که مردم فلسطین را به حقوق مشروع‌شان برساند تا بتوانند کشور مستقل خود را تشکیل دهند.

براساس این گزارش، آن‌ها همچنین آخرین تحولات یمن، نتایج تلاش‌های عربستان برای پایان دادن به این بحران و تضمین دستیابی به صلحی فراگیر و پایدار که ضامن امنیت و ثبات برای یمن و مردم آن باشد، را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز شنبه، ۲۸ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی شدید ریاض در خصوص تشدید تنش نظامی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را ابراز و تاکید کرد: پادشاهی سعودی با هر گونه عملیات زمینی انجام شده توسط اسرائیل را محکوم و تقبیح می‌کند؛ زیرا این عملیات موجب تهدید جان غیرنظامیان فلسطینی شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب جمعه قطعنامه‌ای را درباره غزه تصویب کرد و خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه شده بود. ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند؛ ۱۴ کشور مخالف آن بودند و ۴۵ کشور از رای دادن امتناع کردند. «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، کشورهای تصویب‌کننده قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه را به «نفرت‌پراکنی» متهم کرده و قاطعانه هرگونه درخواست در این باره را رد کرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • وزیر دفاع عربستان در آمریکا: خواهان آتش‌بس در غزه هستیم
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت