X
تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 دی 1400 - 05:39
کد خبر: 17203
وزیر نیرو: ایران پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی را دارد
 

وزیر نیرو: ایران پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی را دارد

وزیر نیرو گفت: کشور ایران بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی را دارد.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ علی اکبر محرابیان ظهر امروز در جریان بازدید از یک شرکت تولید سلول‌های خورشیدی در خمین با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی اظهار داشت: گزارش‌هایی را که در رابطه با این صنعت خواندم برایم جالب بود اما آنچه که دیدم بسیار متفاوت با گزارش بود و از این بابت به مردم استان مرکزی به ویژه مردم خمین تبریک می‌گویم.

وی افزود: صنعتی بسیار ارزشمند در لبه تکنولوژی است و جالب است که معمولا در صنایع از بخش آسان شروع می‌کنند اما در این صنعت از بخش سخت و کاملا تکنیکی و دانشی کار را شروع کرده‌اند.

وزیر نیرو تصریح کرد: خطی که بازدید کردیم خط تولید سلول است، در بخش پنل و غیره سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای دارد که در حال انجام است.

محرابیان بیان کرد: عمدتا امور مکانیکی است و ما باید خوشحال باشیم و جشن بگیریم که بخش دانشی این پروژه عظیم خوشبختانه به ثمر رسیده و یک دستاورد عظیم برای کشور ما به ارمغان آورده شده است.

وی ادامه داد: در موضوع برق حرارتی با ۳ مشکل در کشور روبه‌رو هستیم، یک سوخت، دو آب و سه محیط زیست، برای حل این سه مشکل پاسخ استفاده از انرژی تجدیدپذیر است که نه سوخت دارد، نه آب نیاز دارد و نه مخیط زیست را آلوده می‌کند، این نوع از انرژی کوچکترین آلایندگی را برای محیط زیست ندارد.

محرابیان تصریح کرد: بین روش‌های مختلف تجدیدپذیر بهترین نوع برای کشور ایران انرژی خورشیدی است، بالاترین پتانسیل استفاده را ما داریم به طور متوسط ۳۰۰ روز آفتابی در کشور داریم البته مناطق کویری به ۳۵۰ روز هم می‌رسد.

وزیر نیرو بیان کرد: در کشورهایی که میزان روزهای آفتابی آنها نصف روزهای آفتابی ایران است این صنعت و تکنیک کاملا اقتصادی حال دیگر وضعیت استفاده از این تکنیک در کشور ما کاملا مشخص است.

وی عنوان کرد: بابت این کار ارزشمند تبریک می‌گویم و مشتاقانه منتظر هستیم که بخش‌های دیگر این صنعت هم یکی پس از دیگری به مرحله بهره‌برداری برسد، البته کار شما سخت می‌شود چون پیگیری ما هفتگی و ماهیانه است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • وزیر نیرو: ایران پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی را دارد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت