X
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 10:24
کد خبر: 23044
پای چینی‌ها به میادین نفت و گاز عراق باز شد
 

پای چینی‌ها به میادین نفت و گاز عراق باز شد

چینی‌ها توانستند مجوز اکتشاف میادین نفت و گاز عراق را دریافت کنند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ عراق به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان شناخته می‌شود. این کشور در حال حاضر، بعد از عربستان سعودی، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در میان کشورهای عضو اوپک است.

همچنین، عراق در حال حاضر به عنوان ششمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان بعد از چین هم شناخته می‌شود.

این کشور به تازگی تصمیم گرفته میادین نفت و گاز خود را توسعه دهد. چین که به صورت چراغ‌خاموش، تولید نفت خود را افزایش داده، اکنون به دنبال افزایش ردپای خود در کشورهای تولیدکننده نفت هم هست.

طبق گزارش رویترز، چین موفق شده به یکی از اصلی‌ترین برنده‌ها در مناقصه عراق در زمینه مجوز اکتشاف در میادین نفت و گاز، تبدیل شود.

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، دومین روز از برگزار مناقصه مجوز اکتشاف میادین نفت و گاز عراق بوده است. این مناقصه طی سه روز برگزار خواهد شد. طی این دو روز، چین اصلی‌ترین برنده و همچنین تنها برنده خارجی بوده است.

رویترز در گزارش خود تاکید کرده که عراق به دنبال خودکفایی است و می‌خواهد از این مسیر، وابستگی خودش را به گاز ایران قطع کند. مقامات این کشور هم تاکید کرده‌اند که هنوز فاصله بسیاری با صادرات گاز دارند اما می‌توانند برای دستیابی به خودکفایی، گام بردارند.

یکی از نکات جالب توجه در این فرایند مناقصه، عدم حضور شرکت‌های آمریکایی بوده است. این در حالی است که انتظار می‌رفت شرکت‌های آمریکایی نظیر اکسون موبیل هم حاضر باشند.

در مقابل، شرکت‌های چینی توانسته‌اند جای شرکت‌های آمریکایی را بگیرند. این یعنی چین در حال تلاش برای افزایش ردپای خود در میادین نفت و گاز عراق است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • پای چینی‌ها به میادین نفت و گاز عراق باز شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت