X
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 مرداد 1402 - 08:26
کد خبر: 20968
پیشنهاد ایران به عراق ؛ تقویم کشاورزی ترسیم کنیم
 

پیشنهاد ایران به عراق ؛ تقویم کشاورزی ترسیم کنیم

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با همتای عراقی خود پیشنهاد ترسیم «تقویم کشاورزی» مشترکی را در راستای توسعه تجارت دو کشور داد. موضوعی که مورد توجه طرف عراقی قرار گرفت.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در نشست اخیر وزرای کشاورزی ایران و عراق، محمدعلی نیکبخت وزیرکشاورزی ایران بر رعایت ضوابط بهداشتی و استاندارد دامی در چارچوب توافق از جانب طرفین تاکید کرد و گفت:حوزه‌های تجاری، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش و فناوری در بخش کشاورزی، نیاز متقابل طرفین است، ایران آمادگی دارد در موارد یاد شده داشته‌ها‌ی خود را در شیلات، دامپروری، زراعت، باغبانی و دیگر موضوعات کشاورزی در اختیار عراق قرار دهد و در مقابل از ظرفیت‌های علمی و تخصصی این کشور بهره‌برداری کند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر ثبات روابط بازرگانی بین دو کشور بر پایه تقویم کشاورزی تاکید کرد: ما تقویم و برنامه تولید برای انواع محصول در ایران داریم و در صورت هماهنگی دو کشور در تدوین تقویم کشاورزی می‌توانیم ضمن تأمین بازار داخل، بخشی از نیاز عراق را برآورده و تامین کنیم و در مقابل، آن قسمت از تقاضای ایران را که امکان تولید داخل ندارد، از کشور عراق وارد کنیم.

عباس المالکی وزیر کشاورزی عراق نیز با اشاره به بحران کشاورزی ناشی از جنگ اوکراین بر لزوم همکاری کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت:  امیدواریم در زمینه تولیدات دامی و دامپروری به عنوان اهرم ثبات بخش بازار، همکاری متقابل داشته باشیم.

در پایان این نشست طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی، دو طرف بر اجرای توافقات و اسناد کشاورزی در چارچوب استانداردهای مورد توافق دو کشور به انضمام تقویم کشاورزی مطابق با شرایط بازار و نیاز فصلی طرفین به محصولات مورد تقاضا تاکید کردند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • پیشنهاد ایران به عراق ؛ تقویم کشاورزی ترسیم کنیم
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت