X
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 تیر 1399 - 12:38
کد خبر: 10258
چشم‌انداز تالار شیشه‌ای چگونه است؟/تداوم خودنمایی بورس با ورود نقدینگی
 

چشم‌انداز تالار شیشه‌ای چگونه است؟/تداوم خودنمایی بورس با ورود نقدینگی

با توجه به روند ورود نقدینگی به بورس، چشم انداز این بازار را می توان مثبت قلمداد کرد. البته تحلیل هایی که عمدتا مبنای تکنیکالی دارند مطرح می شوند که معتقدم نافی حرکت بازار نخواهند بود و حتی می تواند محرکی برای رشدهای آتی بازار هم باشد. به‌طور قطع بازار مسیر خود را ادامه خواهد داد و شاهدیم ورود جریان نقدینگی موحب رونق این بازار شده و به نظر می رسد قدرتی برای مقابله با این جریان نقدینگی وجود نداشته باشد.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، معاملات روز گذشته بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۹ هزار و ۷۴۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۸۱۱ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۶۸۱۰ واحد افزایش رقم ۴۸۸ هزار و ۵ واحد را ثبت کرد. این در حالی بود که بورس تقریبا در تمام روزهای هفته گذشته از سیر صعودی برخوردار بوده است.

محمدعلی احمدزاد اصل کارشناس ارشد بازار سرمایه درخصوص روند بازار سهام در روزهای آینده، گفت: با توجه به روند ورود نقدینگی به بورس، چشم انداز این بازار را می توان مثبت قلمداد کرد. البته تحلیل هایی که عمدتا مبنای تکنیکالی دارند مطرح می شوند که معتقدم نافی حرکت بازار نخواهند بود و حتی می تواند محرکی برای رشدهای آتی بازار هم باشد. مطمئنا بازار مسیر خود را ادامه خواهد داد و شاهدیم ورود جریان نقدینگی موحب رونق این بازار شده و به نظر می رسد قدرتی برای مقابله با این جریان نقدینگی وجود نداشته باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه با اشاره به مباحثی که مبنی بر حبابی بودن بازار سهام مطرح می شود، افزود: افرادی هستند که از حبابی بودن بازار و یا اصلاح های پیش روی آن سخن می گویند. اصلاح های بازار همانند سرعت گیری عمل می کند که کاملا طبیعی است. اینکه در بورس گاها شاهد اصلاح هستیم رخدادی طبیعی و معمول به نظر می رسد. بازار معمولا روند اصلاحی به خود می گیرد اما می بینیم که جریان نقدینگی سبب می شود این اصلاح ها گذرا باشند و تعمیق نشوند. بر همین اساس معمولا اصلاح های بورس یک تا دو روز ادامه می یابند و بازار به روند عادی خود باز می گردد.

او با اشاره به شرایط پر رونق بورس، اظهار کرد: این روزها بازار متعادل بوده و روند هم روند خوبی است. امیدواریم که همچنان ادامه پیدا کند. چنانچه سرعت رشد بازار کند باشد می توان تصور کرد روند صعودی بازار تا پایان سال ادامه خواهد داشت اما این روزها جریان رشد بازار بسیار قوی بوده و بر همین اساس هم نمی توان انتظار ادامه این روند را در بلند مدت داشت. با روندی که بازار دارد تا پایان شهریور ماه می توان انتظار ادامه روند صعودی بازار را داشت. البته برخی از شاخص ۴۰۰ هزار واحد انتظار سقوط بازار را داشتند اما می بینیم که شاخص کل از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیز عبور کرده و هیچ اتفاقی هم رخ نداده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • چشم‌انداز تالار شیشه‌ای چگونه است؟/تداوم خودنمایی بورس با ورود نقدینگی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت