X
تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 - 05:29
کد خبر: 15357
کاهش و کمبود آرد صحت دارد؟
 

کاهش و کمبود آرد صحت دارد؟

رئیس انجمن آرد سازان ایران گفت: شرکت‌ها طبق روال گذشته آرد دریافت کرده و در تأمین آرد با مشکلی مواجه نبوده‌اند همچنین طبق آمارهای بررسی‌شده در هیچ استان بر گروه مصرفی کاهش آرد وجود نداشته است.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ محمدرضا مرتضوی درباره وضعیت تولید و عرضه آرد گفت: شرکت‌ها طبق روال گذشته آرد دریافت کرده و در تأمین آرد با مشکلی مواجه نبوده‌اند، ولی شایعه‌هایی برای تغییر قیمت آرد صنف و صنعت بود و قطعاً این در ذهن بعضی‌ها وجود دارد که قیمت را اصلاح کنند، ولی تاکنون تغییر در قیمت نبوده است.

رئیس انجمن آرد سازان ایران گفت: طبق آمارهای بررسی‌شده در هیچ استان و گروه مصرفی کاهش آرد وجود نداشته و بی‌نظمی‌هایی در آینده به علت تغییر نرخ گندم ممکن است رخ دهد، زیرا آرد صنف و صنعت بر اساس نرخ آزاد گندم بوده است.

وی افزود: در ابتدای سال نرخ گندم هر مقداری بود نرخ آرد هم تعیین می‌شد، ولی امسال برخلاف سال‌های گذشته که افزایش قیمت وجود داشت نرخ گندم گران نشده  و تب و تابی وجود دارد که مثل سنوات گذشته آیا گران می‌شود یا خیر؟ زیرا هر سال در آرد مربوط به صنف و صنعت تجدیدنظر می‌شد.

مرتضوی اظهار کرد: آرد انواع نان با همان قیمت قبلی توزیع می‌شود، ولی یک نگرانی در آرد صنف صنعت وجود دارد، زیرا مثل قیمت مرغ و تخم‌مرغ که بازبینی می‌شود باید بازبینی شود که نشده و با همان نرخ روال گذشته تا به امروز توزیع‌شده است.

رئیس انجمن آرد سازان ایران گفت: در تأمین آرد مشکلی تا به امروز گزارش نشده است و برخلاف صنوف دیگر که افزایش هزینه‌های تولید در نرخ تأثیر گذار است،  ولی آردونان همیشه ازلحاظ قیمت‌گذاری تحت‌فشار هستند.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل تولید آرد این است که نرخ تورم هزینه‌های تولید کارخانه واحدهای صنعتی سال گذشته و سال قبل حدود ۴۰ درصد بود و این باید در تعیین قیمت آرد مدنظر قرار بگیرد، ولی فعلاً سیاست‌های دولت این نبود که نرخ افزایش پیدا کند و این زیان را با تأخیر ۲ الی ۳ ساله تأمین‌ می‌کرده و این مسئله باعث ضعف کارخانه‌ها می‌شود یعنی صنعت آرد نیاز به‌روزرسانی و آشنایی با تکنولوژی‌های نو دارد و این موارد نیاز به پول دارد.

مرتضوی در ادامه گفت: زمانی که قیمت آرد همیشه در فشار است و برای قیمت آرد برنامه‌ریزی وجود ندارد بنابراین  کارخانه‌ها در تأمین هزینه‌ها دائماً دچار مشکل هستند درگذشته کارخانه‌ها آرد بدهی بانکی نداشته، ولی هم‌اکنون دائما باید به بانک رجوع  و پول دریافت کنند تا دولت پول آن‌ها را پرداخت کند و قسط بدهند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • کاهش و کمبود آرد صحت دارد؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت