X
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آذر 1401 - 02:01
کد خبر: 18946
کف قیمت بیت‌کوین کجاست؟/ دلایل ریزش بازار کریپتوکارنسی چیست؟
 

کف قیمت بیت‌کوین کجاست؟/ دلایل ریزش بازار کریپتوکارنسی چیست؟

از لحاظ تحلیل تکنیکال همه شرایط برای بیت‌کوین و غالب بازار کریپتوکارنسی، در روند نزولی تقریبا شرایط مساعدی دارند و به نظر می‌آید که بیت‌کوین می‌تواند تا محدوده‌های 12 هزار دلار یا حتی 10 هزار دلار هم نزول قیمت داشته باشد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ مهرداد دهقانی، تحلیلگر بازارهای مالی در رابطه با دلایل ریزش بازار رمزارزها به خصوص بیت‌کوین گفت: ترس از به وجود آمدن رکود اقتصادی اصلی‌ترین گزینه‌ای است که می‌توان برای علت افت بازار رمزارزها و به ویژه بیت‌کوین در نظر گرفت. اگر بخواهیم این موضوع را به بازار امریکا ربط بدهیم، موضوعی که تاثیرگذار است، داده‌های اقتصادی امریکا درحال حاضر قوی هستند و امریکا چند وقتی است که نرخ بهره خود را افزایش می‌دهد تا بتواند تورمی که به وجود خواهد آمد را کنترل کند؛ تا با این کار بتواند وارد رکود اقتصادی شود و جلوی تورم را بگیرد.

دهقانی اضافه کرد: فدرال امریکا چند وقتی است که نرخ بهره را در سه مرحله افزایش داده که این موضوع کم سابقه بود و حالا بعد از افزایش 0.5 درصدی هفته گذشته، به این موضوع رسیده‌اند که می‌توانند سرعت آن را کم کنند. به این ترتیب این افزایش نرخ بهره احتمالا ادامه‌دار خواهد بود و در سال جدید هم شاهد آن خواهیم بود. درحال حاضر نرخ بهره امریکا 4.5 درصد است و در کشورهای پیشرفته دنیا، تقریبا بالاترین نرخ بهره است و پیش‌بینی آنها از پیک نرخ بهره 5.5 درصد است. این افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که شاهد مسیر نزولی قیمت بیت‌کوین باشیم. ازطرفی این موضوع روی شاخص‌های امریکا تاثیر گذاشته است؛ موضوعی که در بازار نزدک، داوجونز، بازار سهام‌های امریکا دیده می‌شود و با کاهش قیمت همراه هستند.

این تحلیلگر ادامه داد: همانطور که اعلام شد داده‌های اقتصادی امریکا قوی است و از ادامه افزایش نرخ بهره حمایت می‌کند. فدرال رزرو امریکا هم برای اینکه بتواند تورم را کنترل بکند، باید اقتصاد امریکا را وارد رکود بکند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا مادامی که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند بازار رمزارزها هم مسیر نزولی را ادامه خواهند داد و حتی تا 6 ماهه ابتدایی سال 2023 این مسیر ادامه‌دار است. اما اینطور به نظر می‌آید که می‌تواند پایان این اتفاق در سال 2023 رخ بدهد و بازار یک وضعیت رنج یا خنثی و یا حتی افزایش قیمت را داشته باشد.

دهقانی در پایان مدعی شد: از لحاظ تحلیل تکنیکال همه شرایط برای بیت‌کوین و غالب بازار کریپتوکارنسی، در روند نزولی تقریبا شرایط مساعدی دارند و به نظر می‌آید که بیت‌کوین می‌تواند تا محدوده‌های 12 هزار دلار یا حتی 10 هزار دلار هم نزول قیمت داشته باشد. درنهایت اینکه بانک‌های مرکزی دنیا به خصوص فدرال رزرو امریکا، ترسی از رکود اقتصادی ندارد و هدف اصلی آنها این است که جلوی تورم را بگیرند و از این بابت بحث سیاست‌های پولی و انقباظی که اتخاذ کردند، می‌تواند کماکان ادامه‌دار باشد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • کف قیمت بیت‌کوین کجاست؟/ دلایل ریزش بازار کریپتوکارنسی چیست؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت