X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 آذر 1401 - 06:43
کد خبر: 18871
گروسی: حضورمان را در همه نیروگاه‌های اتمی اوکراین تقویت می‌کنیم
 

گروسی: حضورمان را در همه نیروگاه‌های اتمی اوکراین تقویت می‌کنیم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخانی اعلام کرد: حضورمان را در همه نیروگاه‌های اتمی اوکراین تقویت می‌کنیم.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که این نهاد حضور خود را در تمامی نیروگاه های هسته ای اوکراین تقویت خواهد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی تویتری در این باره نوشت: من همچنین تأیید کردم که آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور خود را در تمام نیروگاه‌ های هسته‌ ای اوکراین تقویت خواهد کرد تا از زیرساخت‌ های انرژی این کشور محافظت کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: آژانس با وزارت خارجه اوکراین برای ایجاد یک منطقه ایمنی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروزیا (ZNPP) همکاری می‌ کند.

پیش از این، وی هشدار داده بود که گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در اوکراین خطر وقوع یک فاجعه بزرگ هسته‌ ای را به همراه دارد.

گفتنی است که کی یف در طی هفته گذشته، ۱۰ گلوله توپخانه ای به سمت منطقه «انرگودار» و منطقه نزدیک نیروگاه هسته ای زاپروژیا شلیک کرده است.

در همین ارتباط، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ۳ آذر ماه ادعا کرده بود که معتقد است نمی توان عامل اصلی حملات به نیروگاه هسته ای زاپروژیا را مشخص کرد!

در حالی که شواهد حاکی از حملات مداوم نیروهای اوکراینی به زاپروژیا است، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: من نمی توانم این (عامل حملات) را تعیین کنم، ما بودجه ای برای این کار نداریم. باید عملیات نظامی در این منطقه را نظارت قرار دهیم، که نه تنها فراتر از اختیارات آژانس است، بلکه به منابع مالی زیادی نیز نیاز دارد.

زاپروژیا بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا است. روسیه در اواخر فوریه و اندکی پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کنترل این نیروگاه را به دست گرفت. در حال حاضر، ۶ واحد انرژی این نیروگاه در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفته زیرا نیروهای اوکراینی دائماً تأسیسات را بمباران می‌ کنند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • گروسی: حضورمان را در همه نیروگاه‌های اتمی اوکراین تقویت می‌کنیم
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت