X
تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1403 - 11:09
کد خبر: 24571
 گلایه وزارت صمت از عملکرد وزارت نیرو/ قطعی برق جنجال به پا کرد
 

گلایه وزارت صمت از عملکرد وزارت نیرو/ قطعی برق جنجال به پا کرد

با نزدیک شدن به پایان تابستان این انتظار می‌رفت که مشکلات قطعی برق در سطح کشور رفع شود. اما اکنون نوبت وزارت صمت است که از عملکر وزارت نیرو گلایه کند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ محمد اتابک، وزیر صمت در دولت چهاردهم، اعلام کرد که وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش‌بینی نیست.

او در مقابل اما راهکاری به وزارت نیرو پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: «صنایع بزرگ را باید از شبکه برق خارج کنیم؛ به عنوان نمونه مس جانجا نمی‌تواند دوباره از شبکه برق استان استفاده کند و باید حتماً نیروگاه خودش را ایجاد کند؛ اگر به فکر تأمین برق نباشیم در حوزه فولاد بیشتر ضربه می‌خوریم.»

البته این نخستین‌ باری نیست که پیشنهاد زمانبدی قطعی برق به وزارت‌خانه نیرو داده می‌شود. پیش از این نیز شورای حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت: «پس از اندیشیدن تمهیدات مختلف، به این نتیجه رسیدند که برق باید قطع شود. در زمان قطعی برق، باید زمان‌بندی به مناطق اعلام شود؛ چراکه منازل مسکونی پمپ آب دارند و آب برخی واحد‌ها نیز قطع می‌شود.» اما همانطور که مشاهده شد این پیشنهاد مورداستقبال و توجه وزارت نیرو قرار نگرفت و هیچ زمانبندی در رابطه با قطعی برق در هیچ یک از استان‌های کشور اعلام نشد.

اما نکته‌ موردتوجه اظهارات وزارت صمت، آسیب‌های جدی در صنایع مختلف ناشی از قطعی برق است. به دنبال قطعی‌های مکرر برق در تابستان امسال، مصرف برق صنایع بورسی در تیرماه نسبت به خردادماه با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است. این کاهش مصرف برق باعث اختلال در فعالیت‌ها و کاهش تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی شده است.

گزارش اداره میز صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که میزان مصرف گاز و برق در تیرماه به ترتیب هفت و 19 درصد نسبت به خردادماه کاهش یافته است که به نظر می‌رسد این کاهش، نتیجه قطعی برق در صنایع بوده و در نهایت به کاهش تولید این واحدها منجر شده است.

در واقع ناترازی برق آسیب جدی را به همه صنایع وارد کرده است که در آینده شاهد نتایج این آسیب‌ها خواهیم بود. برخی از کارشناسان و فعالان صنایع مختلف هم معتقدند که این کسری‌ برق که منجر به کاهش تولید شده است، در آینده باعث افزایش قیمت کالاهای تولیدی می‌شود و دور از انتظار نیست که قیمت کالاها افزایش یابد. حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که پیشنهاد وزیر صمت موردتوجه وزارت نیرو قرار می‌گیرد و صنایع بزرگ از شبکه برقی خارج می‌شوند یا خیر؟

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  گلایه وزارت صمت از عملکرد وزارت نیرو/ قطعی برق جنجال به پا کرد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت