X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 مهر 1402 - 10:14
کد خبر: 22107
۱۲ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد
 

۱۲ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد

آمار معاملات بورس کالای ایران در ششمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می دهد ۱۱.۹ میلیون تن انواع کالا و محصول و ۸۱ دستگاه خودرو تجاری به ارزش ۱۱۴ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی معامله شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، این گزارش می افزاید در نیمه نخست امسال، ۷۴.۴ میلیون تن انواع کالا و محصول و یک هزار و ۹۸۱ دستگاه خودرو به ارزش ۷۱۳ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که به لحاظ حجم، افزایش ۳۵ درصدی و از نظر ارزش، افزایش ۷۵.۹ درصدی را شاهد بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی در حوزه محصول‌های صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری در بخش مواد پتروشیمی و فرآورده های نفتی برترین ها در تالارهای مربوطه بود.

آمار معاملات بورس کالای ایران در شهریور ۱۴۰۲ نشان می دهد ۱۱ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۱۶ تن انواع کالا و محصول و ۸۱ دستگاه خودرو تجاری به ارزش ۱۱۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد.

ارزش معاملات تالار محصول‌های صنعتی و معدنی، ۶۸.۱ همت

تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در شهریور ۱۴۰۲ میزبان معامله ۹ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۰۴ تن انواع کالا و محصول و ۸۱ دستگاه خودروی تجاری به ارزش بیش از ۶۸ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بود.

به این ترتیب 4 میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۴۳ تن سیمان، 2 میلیون و ۳۵۰ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۴۸ تن فولاد، 886 هزار تن آهن اسفنجی، 85 هزار و ۵۷۵ تن آلومینیوم، 47هزار و ۶۸۰ تن فلز روی، 22هزار و ۴۵۴ تن مس، یک هزار و ۴۵۰ تن چدن، یک هزار تن کک،670 تن کنسانتره مولیبدن و 45 تن کنسانتره فلزات گران بها در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

ارزش معاملات تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۲.۵ همت

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در شهریور ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۲ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به این ترتیب 718 هزار تن انواع وکیوم باتوم، 693 هزار و ۷۵۹ تن قیر، 387هزار و ۷۷۴ تن انواع مواد پلیمری، 167هزار و ۸۶۸ تن مواد شیمیایی، 149هزار و ۸۰۰ تن لوب کات، 35 هزار و ۵۶۰ تن گوگرد، 20 هزار و ۶۰۹ تن روغن، 14هزار و ۸۱۲ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۹۸۰ تن گازها و خوراک ها، یک هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس و یک هزار و ۳۰ تن عایق رطوبتی داد و ستد شد.

در تالار کشاورزی نیز یک هزار و ۵۳۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۶۲.۹ میلیارد تومان دادوستد شد.

در بازار فرعی نیز ۱۷۰ هزار و ۱۰۹ تن انواع کالا و محصول (به ارزش ۳ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان) در شهریور امسال معامله شد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ۱۲ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت