X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1402 - 11:15
کد خبر: 20459
 گروه هفت: سقف قیمت 60 دلاری نفت روسیه حفظ خواهد شد
 

گروه هفت: سقف قیمت 60 دلاری نفت روسیه حفظ خواهد شد

یک مقام گروه هفت گفت علیرغم افزایش قیمت جهانی نفت خام و درخواست برخی کشورها برای کاهش سقف قیمت برای محدود کردن درآمدهای مسکو، گروه هفت سقف قیمتی 60 دلاری در هر بشکه نفت روسیه را حفظ خواهد کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت که گروه هفت و استرالیا طی چند هفته گذشته پس از بررسی قیمت 60 دلاری که در ماه دسامبر با هدف کاهش توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ در اوکراین تعیین شده بود، تصمیم گرفتند این سقف را حفظ کنند.

این امر پس از چهار هفته افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تولید اعلام شده توسط اوپک پلاس و همچنین بهبود مصرف چین، صورت می گیرد.

بازار در روز دوشنبه با قیمت های آتی نفت برنت و آمریکا که بالای 80 دلار در هر بشکه ماند، در حال به دست آوردن ثبات بود.

این مقام افزود، نفت روسیه با تخفیف حدود 30 دلار نسبت به برنت فروخته شده است.

این مقام گفت: «مقامات گروه هفت به این نتیجه رسیدند که سقف قیمت برای محدود کردن درآمد روسیه و در عین حال حفظ ثبات بازار انرژی کار می کند، اما اعلام کردند که برای اطمینان از نظارت و اجرای موثر به هماهنگی ادامه خواهند داد.»

گروه هفت همچنین تلاش‌های خود برای مبارزه با دور زدن سقف قیمت‌ها و تحریم‌های اعمال‌شده بر روسیه، از جمله استفاده از روش‌های فریبنده برای دسترسی به بیمه و سایر خدمات غربی برای نفتی که بالاتر از سقف معامله می‌شود، تشدید خواهد کرد.

این مقام گفت، اعضای گروه هفت قصد دارند دستورالعمل‌هایی را برای کمک به ارائه دهندگان خدمات برای شناسایی گریز و دور زدن، مانند دستکاری در ردیابی مکان کشتی‌ها یا عدم تعیین جزئیات هزینه های حمل و نقل، گمرک و بیمه به طور جداگانه از خود نفت ارائه کنند.

سقف قیمت نفت، شرکت‌های کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا را از ارائه خدمات حمل‌ونقل، بیمه و تامین مالی برای نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در صورت فروش بالاتر از سقف ممنوع می‌کند.

 

ایالات متحده و بریتانیا نیز محدودیت هایی را بر واردات نفت روسیه اعمال کرده اند.

این مقام خاطرنشان کرد که گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به این نتیجه رسیده است که تحریم‌های گروه هفت در محدود نکردن عرضه جهانی نفت خام و محصولات و در عین حال محدود کردن توانایی روسیه برای تولید درآمد صادراتی موثر بوده است.

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد که درآمد نفتی روسیه در ماه مارس با یک میلیارد دلار افزایش ماهانه به 12.7 میلیارد دلار رسیده است، اما همچنان 43 درصد کمتر از سال گذشته است.

این مقام گروه هفت اضافه کرد: «صادرات نفت خام روسیه با بیش از 3 میلیون بشکه در روز ثابت بوده و بازارهای جهانی نیز باثبات بوده است.»

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  گروه هفت: سقف قیمت 60 دلاری نفت روسیه حفظ خواهد شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت