X
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آبان 1402 - 07:06
کد خبر: 22223
 آلمان هزینه‌های اجتماعی برای پناهجویان را کاهش می‌دهد
 

آلمان هزینه‌های اجتماعی برای پناهجویان را کاهش می‌دهد

کشور آلمان که با اقدامات و طرح‌های گوناگون تلاش می‌کند هجوم مهاجران به این کشور را مهار کند حالا طرح کاهش مزایای اجتماعی برای پناهجویان را به منظور جذابیت کمتر این کشور برای مهاجران در دستور کار قرار داده است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ آلمان با سیاست های گوناگون تلاش می کند هجوم مهاجران به این کشور را محدود کند.

به گفته دو تن از وزرای کابینه دولت فدرال آلمان هدف از سیاست پناهندگی آلمان باید ارائه انگیزه های کمتر برای مهاجرت به زعم آن ها غیرقانونی باشد که این شامل سطح مزایای اجتماعی نیز می شود.

در همین راستا کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان و مارکو بوشمان، وزیر دادگستری این کشور خواستار کاهش مزایای اجتماعی برای پناهجویان شده اند. این مقامات حزب لیبرال دموکرات آلمان در مقاله مهمان برای روزنامه دی ولت نوشتند: «تحت شرایط سختگیرانه، کاهش این مزایا تقریباً به «صفر» قابل تصور است.

به گفته لیندنر و بوشمان، هدف سیاست پناهندگی آلمان باید ارائه انگیزه های کمتر برای مهاجرت به اصطلاح غیرقانونی باشد که این شامل سطح مزایای اجتماعی است که حتی در آلمان از کشورهای با سطح رفاه مشابه مانند کشورهای اسکاندیناوی و سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم بالاتر است. در این مقاله آمده است: ما باید به یک سیاست واقعی جدید در زمینه مهاجرت غیرقانونی به آلمان برسیم.

لیندنر و بوشمن نوشتند: در گذشته، بسیاری از بحث ها در این باره با ارجاعات آشکار به رویه قضایی دادگاه قانون اساسی فدرال مسدود می شد، اما دامنه تعدیل ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که بسیاری فکر می کنند. لیندنر و بوشمان با این بیانیه به بالاترین قانون قضایی دادگاه اشاره کردند که طبق آن هر فرد حق دارد حداقل سطح معیشت خود را تضمین کند. علاوه بر این، مزایای افراد در مراکز پذیرش اولیه ممکن است به طور کلی کاهش نیابد.

لیندنر و بوشمن همچنین پیشنهاد کردند که بازه زمانی «مزایای اساسی» برای پناهجویان افزایش یابد و در 18 ماه اول، مردم مزایای کمتری نسبت به شهروندی دریافت کنند .بوشمن و لیندنر اعلام کردند که از تمدید این مدت تا زمانی که وضعیت اقامت از نظر قانونی مشخص شود، حمایت می کنند.

آلمان همچنین اخیرا پس از ده روز کنترل در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس، اولین نتیجه گیری ها را اعلام کرده است. بر این اساس، تعداد ورودی های نامنظم در سطحی است که به طور قابل توجهی بسیار زیاد است. به منظور کاهش این امر، وزارت کشور آلمان تصمیم به تمدید این کنترل ها گرفته است.

به این ترتیب به بهانه تداوم تعداد بالای پناهندگانی که بدون مجوز وارد کشور می شوند، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان کنترل های ثابت مرزی با لهستان، جمهوری چک و سوئیس را 20 روز دیگر تمدید کرد. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان گفت که برلین به کمیسیون اتحادیه اروپا اطلاع داده است که کنترل ها "تا 20 روز دیگر" ادامه خواهد داشت، زیرا ورود غیرقانونی و قاچاق پناهجویان در سطحی که آشکارا بسیار بالاست ادامه دارد.

در ابتدا، این کنترل مرزها برای ده روز برنامه ریزی شده بود. هدف از این اقدام بحث برانگیز مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق بیان شده است.

از زمان بحران پناهجویان در سال 2015/2016، آلمان تنها کنترل مرزی ثابت در مرزهای اتریش داشته است. آنها اکنون به طور مکرر هر شش ماه تمدید می شوند و در حال حاضر تا 11 می سال آینده معتبر هستند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  آلمان هزینه‌های اجتماعی برای پناهجویان را کاهش می‌دهد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت