X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 01:30
کد خبر: 23165
ترامپ خواستار لغو ممنوعیت رسانه‌ای در پرونده حق‌السکوت شد
 

ترامپ خواستار لغو ممنوعیت رسانه‌ای در پرونده حق‌السکوت شد

دونالد ترامپ پس از محکومیت در دادگاه پرداخت حق السکوت، از قاضی خواست تا حکم ممنوعیت رسانه‌ای او در این پرونده را بردارد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ دونالد ترامپ پس از آنکه هفته گذشته در  دادگاه پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی گناهکار شناخته شد، از قاضی پرونده خواست تا حکم ممنوعیت رسانه‌ای او در این پرونده را بردارد.

براساس این گزارش، قاضی خوآن مرکان پیش از آغاز محاکمه در ماه آوریل، ترامپ را از اظهارنظر عمومی درباره قضات، شاهدان و دیگر افراد دخیل در پرونده، منع کرده بود. بازرسان پرونده سابقه بیان اظهارات تهدیدآمیز از سوی ترامپ را دلیل درخواست خود برای اعمال این محدودیت علیه ترامپ دانسته بودند، درخواستی که با موافقت قاضی روبرو شد.

حکم قاضی اظهارات ترامپ درباره این پرونده را به طور کلی محدود نمی کرد. قاضی حکم داده بود شاهدانی که به شکل عمومی از ترامپ انتقاد می کنند، نیازی به محافظت براساس این حکم ندارند. وی همچنین در ماه مه، درخواست دو بازپرس پرونده برای جریمه ترامپ به دلیل بیان اظهاراتی درباره مایکل کوهن را رد کرد.

تاد بلانچ وکیل پرونده در نامه‌ای خطاب به قاضی نوشت: حالا که این دادگاه انجام شده، نگرانی های دولت و دادگاه، ادامه محدودیت بر نخستین حق قانون اساسی در مورد رئیس جمهور ترامپ را توجیه نمی کند.   

روز پنچ شنبه 30 ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2024 را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال 2016 و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، 12 عضو هیئت منصفه پس از یک روز مشورت، در تمامی 34 مورد جعل سوابق مالی او را مجرم اعلام کرد و قاضی دادگاه نیز قرار است حکم نهایی را در 11 ماه جولای قرائت کند و ممکن است ترامپ به جریمه مالی، حکم تعلیق و یا حتی زندان محکوم شود.

با این حال این حکم قطعی نیست و وکلای ترامپ تلاش خواهند کرد در دادگاه استیناف، حکم را باطل کنند و این پروسه ممکن است ماهها به طول بیانجامد.

دونالد ترامپ ، پس از محکومیت در دادگاه پرداخت حق السکوت، با حالتی خشمگین متعهد به ادامه مبارزه در این مسیر شد.

ترامپ همچنین در مقابل خبرنگاران افزود: هیچ اطلاعی در مورد پرداخت این رقم حق السکوت نداشته و 130 هزار دلار به عنوان دستمزد مایکل کوهن بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را دارد، افزود: «حکم واقعی در 5 نوامبر در روز انتخابات خواهد بود». او قاضی دادگاه را یک فرد جنجالی توصیف کرد و گفت که «این نبرد هنوز پایان نیافته است».

ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که حبس خانگی را خواهد پذیرفت اما پذیرش این موضوع برای مردم آمریکا دشوار خواهد بود.

ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره احتمال زندانی شدنش اظهار داشت من مطمئن نیستم که مردم آمریکا این موضوع را تحمل کنند. من فکر می کنم پذیرش این موضوع برای مردم دشوار خواهد بود. می دانید، در نقطه ای خاص، آستانه تحملی وجود دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در اولین واکنش عمومی پس از صدور رای محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت، انتقادات به این حکم را خطرناک و غیرمسئولانه خواند.

وی افزود: «صندوق رأی تنها راهی است که می‌توان ترامپ را از کاخ سفید دور نگه داشت».کمپین انتخاباتی بایدن نیز گفت: هیچ کس فراتر از قانون نیست.

بایدن همچنین روز گذشته برای نخستین بار دونالد ترامپ را «مجرم محکومی» نامید که در صورت پیروزی در انتخابات و راه یابی دوباره به کاخ سفید، تهدیدی بزرگتر برای آمریکا محسوب می شود.

پس از آنکه ترامپ در تمام 34 فقره اتهامی خود در پرونده پرداخت حق السکوت گناهکار شناخته شد، طرفداران وی، در پست های زیادی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها خواستار به راه افتادن شورش و انتقام سخت شدند.

بر این اساس، برخی از هواداران ترامپ خواستار حمله به هیئت منصفه، اعدام قاضی پرونده خوآن مرکان و یا جنگ مدنی آشکار و شورش مسلحانه شدند.

پیشتر نیز قاضی آیلین کانن، درخواست جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده ترامپ در نگه داری اسناد محرمانه دولتی در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، خواستار ممنوعیت رسانه ای برای ترامپ در این پرونده شد اما قاضی با این درخواست موافقت نکرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ترامپ خواستار لغو ممنوعیت رسانه‌ای در پرونده حق‌السکوت شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت