X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 تیر 1398 - 10:16
کد خبر: 1649
تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا توسط متخصصان ایرانی
مدیر عامل ایزوایکو علام کرد:
 

تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا توسط متخصصان ایرانی

مدیر عامل ایزوایکو از تعمیرات بزرگترین نفتکش ایران توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: برنامه این است که ظرف یک هفته آینده کار تعمیر به اتمام برسد.
نظر سنجی: Article Rating

 از تعمیرات بزرگترین نفتکش ایران توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: کشتی سازی ایزوایکو پس از 8 سال کار مطالعاتی برنامه مشخصی را برای ارتقای سطح تعمیرات در  کشور در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه از سال 96 وارد فاز تعمیرات شناورهای بزرگ شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایلنا,وی با اشاره به نفتکش در حال تعمیر افزود: نفتکشی که امروز در حل تعمیر است در نوع خود یک کشتی با تکنولوژی بسیار بالا و هایتک است، ساخت کره جنوبی، تحت کلاس ایتالیا و متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است. بزرگترین تانکر نفتی کشور و چهارمین کشتی بزرگ دنیا از نظر سایز و حجم است. این نفتکش 333 متر طول و 60 متر عرض دارد، ارتفاع عرشه آن 30.5 متر و به اندازه یک ساختمان 10 طبقه است.

مدیر عامل ایزوایکو تصریح کرد: در یک برنامه زمان‌بندی 22 روزه کار تعمیرات را آغاز کردیم، اکنون کار خوب پیش می‌رود. برنامه این است که ظرف یک هفته آینده کار تعمیر به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: تعمیرات این ابرکشتی اولین تعمیر در این کلاس است. قبلا تعمیرات نفتکش‌های ایرانی توسط شرکت سازنده یا دیگر کشورها انجام می‌شد، اما اکنون ما در یک رقابت و مناقصه بین‌المللی با حضور شرکت‌هایی از عمان، امارات و شرکت‌های صاحبنام منطقه پروژه را برنده شدیم.

رضائیان خاطرنشان کرد: وقتی به پروژه به شکل EPC نگاه می‌کنیم با توجه به اینکه بخش C و نیروی انسانی، ایرانی است، به طور قطع هزینه تعمیرات بسیار کمتر از کشورهای خارجی خواهد بود. کشورهای منطقه کار تعمیر را در قبال دلار و یورو انجام می‌دهند، ولی در حال حاضر دانش مهندسی کشتی در کشور ما نهادینه شده و سناریوهای مربوط به تعمیر نفتکش‌هایی در این سطح در داخل کشور بسیار اقتصادی‌تر است.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا توسط متخصصان ایرانی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت