X
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 خرداد 1401 - 09:22
کد خبر: 18082
 تهران چند اتوبوس عمومی دیگر نیاز دارد؟
 

تهران چند اتوبوس عمومی دیگر نیاز دارد؟

شهروندان تهرانی از کمبود اتوبوس در پایتخت گلایه دارند این در حالی است که در سال‌های اخیر دولت حسن روحانی و شهرداران اصلاح طلب نتوانسته‌اند به وظایف خود در این باره عمل کنند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ یکی از دغدغه‌های بزرگ تهران نشینان کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوس و مترو است. در سال‌های اخیر و بویژه در دولت حسن روحانی با وجود اینکه شعارهایی درباره حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی داده می‌شد اما در مقام عمل کاری در این زمینه صورت نگرفت و حتی دولت حق خود را در توسعه خطوط مترو و اتوبوس تهران نپرداخت. 

شهرداران اصلاح طلب هم نتوانستند برای خرید و افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران کار خاصی را انجام دهند. 

توسعه و نوسازی ۲۴۵۰ دستگاه اتوبوس

بهرام نکاحی مدیرعامل فعلی شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال خواهند شد، گفت: در برنامه توسعه و نوسازی نیز تامین  ۲۴۵۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد و یقین داریم که تا پایان سال به این اهداف خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه هدف گذاری مرحله اول در مهرماه محقق می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به پیک جدید حمل و نقل درون شهری که در مهرماه خواهیم داشت،ظرفیت ها را به کار خواهیم بست تا مهرماه حداقل ۵۰ درصد اتوبوس های هدف گذاری شده تقدیم مردم شود.

نکاحی با اشاره به تلاش دولت برای تامین اتوبوس گفت: مشخصا یک قرارداد خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس از سمت دولت منعقد شده است و از این قرارداد،۹۰۰ دستگاه را به تهران اختصاص داده است که تحویل این اتوبوس ها  به تهران قطعی است و خودروسازان در حال تامین قطعات هستند و امیدواریم  در فاز اول که در شش ماهه اول سال جاری خواهد بود، بخش عمده اتوبوس های سفارشی دولت را تحویل دهند.

نکاحی با بیان اینکه دو مسیر دیگر برای تامین اتوبوس داریم، افزود: یک مسیر موضوع اتوبوس های وارداتی است چراکه ظرفیت خودروساز داخلی در حال حاضر پاسخگوی نیاز کشور نیست و از سویی دیگر ما موضوع ورود اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی را دنبال می کنیم که تست های اولیه در خطوط را نیز داشته ایم.

حدود 3 هزار اتوبوس کم داریم 

مدیرعامل پیشین شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در خطوط بی. آر. تی کمبود اتوبوس داریم، گفت: علاوه بر این ورود خودرو‌های شخصی به داخل خطوط بی. آر. تی به مشکلات ترافیک تهران افزوده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این خطوط چه تعداد اتوبوس کم دارند، اظهار کرد: رقم اتوبوس‌های مورد نیاز بستگی به سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها دارند، اما به طور کلی تهران ۳ هزار اتوبوس کم دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار اتوبوس در تهران داریم، اظهار کرد: طبق طرح جامع باید ۹ هزار اتوبوس در تهران اقدام به جابجایی شهروندان کنند که از این تعداد یک بخشی هم باید وارد خطوط بی. آر. تی شوند.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵۰ اتوبوس در خطوط بی. آر. تی مشغول جابجایی شهروندان هستند، اظهار کرد: ۷۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها بالای ۱۰ سال هستند که باید نوسازی شده و از رده خارج شوند و با از رده خارج شدن آن‌ها با مشکل کمبود اتوبوس مواجه خواهیم شد و اگر این تعداد همچنان در خطوط باقی بمانند هیچ مشکلی در تعداد اتوبوس‌های خطوط بی. آر. تی نداریم.

ترافیک خیابان‌ها نباید به خطوط بی آرتی برسد

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در صحن شورای شهر اظهار کرد: در حال حاضر در تهران با رفتارها و ناهنجاری‌های ترافیکی روبه رو هستیم. 

امروز ما بیشتر در خصوص خودروساز، راه و مباحثی از این قبیل سخن گفتیم اما می بینیم که سامانه بی آر تی به دلیل ورود وسایل نقلیه غیرمجاز به این خطوط ناایمن و بی مصرف شده است.

وی افزود: من در یکی از بزرگراه ها شاهد بودم به همان اندازه که خودرو در لاین مجاز تردد می کرد در لاین بی آر تی نیز تردد داشت. علاوه بر این عبور و مرور در خیابان ها و مسیرها جریان دارد و سرعت غیرمجاز را شاهد هستیم.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  •  تهران چند اتوبوس عمومی دیگر نیاز دارد؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت