X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 09:59
کد خبر: 18041
خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل/ ۱۰ نفر جان باختند و ۵۰ نفر ‌زخمی شدند
 

خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل/ ۱۰ نفر جان باختند و ۵۰ نفر ‌زخمی شدند

ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر 85طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

اعزام ‌قطار فوق‌العاده به طبس ‌

سید حسن موسوی معاون ناوگان مسافری راه آهن درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل خورد دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورد کرده‌ است.

وی ادامه داد: در پی این برخورد 5 واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه 10 نفر فوت شدند و 12 نفر هم مصدوم شده‌اند.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود 348 مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابه جایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران  می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت 5 صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

حضور اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن درمحل سانحه

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

استاندار خراسان جنوبی به محل حادثه رفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه قناعت استاندار خراسان جنوبی در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: خدمات دهی به مسافران و مصدومان حادثه راه آهن بدون وقفه ادامه دارد.

میرجلیلی  افزود: خدمات‌دهی از بدو بروز حادثه شروع شده و همچنان ادامه دارد. اولین آمبولانس های اعزامی برای انتقال مصدومان به بیمارستان طبس رسیده اند و مراحل درمان مجروحان آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به این که سه فروند بالگرد به محل اعزام شده اند، گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده اند.برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه ریزی  شده است. آمار آمبولانس های اعزامی به محل حادثه به 17 مورد رسیده است.

5 نفر مفقود شدند

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون 10 نفر جان باخته و 50 نفر مصدوم شده‌اند که حال 16 مصدوم وخیم اعلام شده است، همچنین 5 نفر هم مفقود هستند.

10 فوتی تاکنون در حادثه قطار مشهد - یزد

‏اورژانس خراسان جنوبی اعلام کرد: ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که این حادثه تاکنون 10  فوتی داشته و حال 16 مصدوم نیز وخیم است و همچنین 5 نفر هم مفقود هستند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل/ ۱۰ نفر جان باختند و ۵۰ نفر ‌زخمی شدند
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت