X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1402 - 01:54
کد خبر: 22194
دانش بنیان کردن تولید؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی
 

دانش بنیان کردن تولید؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانش‌بنیان کردن تولید حلقه مفقوده بخش کشاورزی است لذا باید بتوانیم کشاورزی را هوشمند کرده و از دانش شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده کنیم.
نظر سنجی: Article Rating
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدرعلی نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم که در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: امنیت غذایی اصلی ترین ماموریت مسئولان وزارت چهاد کشاورزی بوده و یکی از مولفه های امنیت ملی است.
 
وی افزود: در اسناد بالادستی بهره وری را از ۱.۴ به ۲.۷ هدف گذاری شده و ما باید بتوانیم در ۸ سال بهره وری را دوبرابر کنیم.
 
نیازی با بیان اینکه چالش اصلی دنیا تغییر اقلیم است، گفت: تمام دنیا با این چالش درگیر است اما ایران بیشترین تغییر اقلیم را در ۴۰ سال اخیر داشته است.
 
وی افزود: چالش دیگر ما وابستگی شدید کشور به آب های زیرزمینی است، ۶۰ درصد از آب شرب و کشاورزی کشور از طریق آب های زیرزمینی تامین می شود که در ترکیه ۱۵ درصد است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی چالش دیگر کشور را معیشتی بودن بخش کشاورزی دانسته و عنوان کرد: خرد شدن اراضی باعث مدیریت ناپذیری اراضی و اختلاف عملکرد در واحد سطح بین نخبگان و متوسط کشاورزی شده است.
 
وی با بیان اینکه دانش بنیان کردن تولید حلقه مفقوده بخش کشاورزی است، افزود: کل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ۳.۶ درصد بوده است؛ لذا باید بتوانیم کشاورزی را هوشمند کنیم. باید از دانش شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده کنیم.
 
نیازی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه آبیاری گفت: ما باید در کشاورزی هوشمند آبیاری هوشمند داشته باشیم؛ ۲۵ سال از عمر سیستم های آبیاری می گذرد و باید به سمت سیستم های هوشمند برویم و از طرح های پایلوت خارج شویم.
 
وی  گفت: باید طرح هایی برای زنجیره ارزش، عوامل زنجیره اعم از تامین، تولید، بازاریابی و مصرف را در کشور اجرا کنیم.
 
انتهای‌پیام/
 
نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دانش بنیان کردن تولید؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت