X
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 مهر 1402 - 10:03
کد خبر: 22115
رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور
 

رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می‌گیرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، علی اکبر صفایی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه کنوانسیون مارپل به عنوان محور گفتمانی آیین روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۲۳ است، بر اهمیت کنوانسیون مارپل  به عنوان یک سند مهم بین المللی بر نقش  کلیدی دریانوردان  در اجرای این کنوانسیون تاکید کرد .

وی گفت:کنوانسیون مارپل در پی سانحه به گل نشستن کشتی ۱۲۰ هزار تنی حامل نفت خام در سواحل انگلستان بوده است که باعث آلودگی و خسارات بسیار زیاد به سواحل کشورهای انگلستان، ولز، فرانسه و حتی سواحل اسپانیا، مطرح و پذیرفته شد.

صفایی افزود: دریانوردان و فعالان دریایی با توجه کنوانسیون مارپل نقش بسیار مهمی در مدیریت و جلوگیری از آلودگی عملیات کشتی در دریا دارند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شرایط حمل‌ونقل دریایی کشور طی یک سال گذشته خاطر نشان کرد: اخیرا در پی بررسی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام و تلاش‌های دولت سیزدهم، سند توسعه اقتصاد دریاپایه به تصویب رسید و  جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار از یک سند بالادستی و ارزشمند در حوزه اقتصاد دریا برخوردار شده است.

وی با اشاره به توسعه ترانزیت و فعالیت‌های ترانزیتی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: تشکیل و فعال شدن کارگروه اقتصاد دریا در دولت، باعث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی ، تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی کشور در راستای هم‌پیوندی استان‌ها را از دیگر اقدامات توسعه‌ای دولت برای جمعیت‌سازی در سواحل عنوان کرد و گفت: مجموع هماهنگی‌های ایجاد شده در نظام حمل‌ونقل دریایی کشور اعم از صنعت کشتیرانی، صنعت کشتی‌سازی، صنعت فراساحل، نمایندگان کشتیرانی‌ها و بنادر بازرگانی، مثال زدنی و کم‌نظیر است.

وی با اعلام ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی بنادر تجاری کشور گفت: طی نیم سال گذشته، عملیات کانتینری بنادر کشور، رشد ۷ درصدی داشته است و در سایر کالاهای تجاری، رشد ۵ درصدی ثبت شده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت