X
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1400 - 11:34
کد خبر: 17469
رونمایی از آمار متفاوت فروش نفت
 

رونمایی از آمار متفاوت فروش نفت

شرکت رهیابی محموله‌های نفتی در سراسر جهان، امروز اعلام کرد که آمار رویترز از فروش نفت ایران اشتباه بوده است.
نظر سنجی: Article Rating

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ شرکت تنکرترکرز، شرکت رهیابی محموله های نفتی در سراسر جهان، امروز به خبر آمار صادرات نفت ایران واکنش نشان داد. تنکرترکز، اعلام کرد که میزان صادرات نفت خام ایران، بسیار بیشتری از رقمی است که رویترز اعلام کرده و آمار رویترز غلط است.

این شرکت امروز نوشته بود: «شما نمی‌توانید چیزی را که نمی‌بینید رهیابی کنید؛ ما یک میلیون بشکه در روز را در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۲۱ رهیابی کرده بودیم.»

پیش از این رویترز، اعلام کرده بود که میزان صادرات نفت ایران، برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده و مقصد بیشتر محموله این نفتکش‌ها چین است.

رویترز همچنین گفته بود که ایران در سال ۲۰۲۱ با وجود تحریم‌ها توانست صادرات خود را افزایش دهد اما میزان صادرات بسیار کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز است.

ایران چه میزان نفت فروخته است؟

چند روز پیش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، گزارشی از تحریم‌های ایران و میزان فروش نفت ایران در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. بنا بر آمار این گزارش، ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی تنها به چند کشور نفت فروخته و عمده صادراتش هم به کشور چین بوده است.

سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی، تنها به چین، سوریه، عراق و ونزوئلا نفت فروخته است.

طبق همین گزارش، آمار کلی فروش نفت ایران در سال ۲۰۲۱ هم یک میلیون و ۹۶ هزار بشکه بوده و ایران در سال ۲۰۲۱ روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت به چین، ۹۶ هزار بشکه به سوریه و ۴۰۰ هزار بشکه هم به عراق و ونزوئلا فروخته است.

البته آمار فروش نفت ایران به دلیل وجود تحریم‌ها، هرگز اعلام نمی‌شود و تنها هر از چند گاهی برخی از مقامات یا منابع ثانویه خارجی آمار فروش نفت را اعلام می‌کنند که با یکدیگر متغایر هستند.

بنابراین، یکی از دلایل متغایر بودن این آمار، محرمانه بودن فروش نفت است. پیش از این رویترز و حمسید حسینی، رییس صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفته بودند که ایران مجبور است نفت خود را با پرچم کشورهای دیگر به فروش برساند و این آمار در گمرگ کشور اعلام نمی‌شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • رونمایی از آمار متفاوت فروش نفت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت