X
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1402 - 11:35
کد خبر: 22158
ریزش قیمت نفت، ترمز تقاضای پتروشیمی‌ها را کشید
 

ریزش قیمت نفت، ترمز تقاضای پتروشیمی‌ها را کشید

پیش‌بینی کاهش بهای محصولات پتروشیمی با حمایت سقوط نرخ نفت زمینه افت حجم معاملات در رینگ پتروشیمی بورس کالای ایران را فراهم کرد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ حجم فروش محصولات پتروشیمی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران ظرف دومین هفته از مهر ماه کاسته شد. احتمال کاهش بهای جهانی محصولات پتروشیمی با سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی از عقبگرد تقاضا در رینگ محصولات پلیمری و شیمیایی حمایت کرد.

امید به کاهش قیمت؛ رینگ پتروشیمی‌ها را از سکه انداخت

ظرف دومین هفته از مهر ماه بالغ بر 102 هزار تن محصول پلیمری در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 144 هزار و 600 تن به ثبت رسید که در نهایت به فروش 86 هزار تن محصول از این بازار انجامید. این رقم کمترین حجم فروش محصولات پلیمری از این بازار پس از نیمه شهریور ماه امسال بود.

قیمت پایه محصولات پلیمری برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالا در دومین هفته از مهر ماه عمدتا افزایشی اعلام شد؛ صعود بهای نفت در بازارهای جهانی ظرف هفته‌های گذشته عامل رشد بهای محصولات پلیمری بود. با این وجود ظرف هفته گذشته، روند صعود نرخ نفت معکوس شد و سقوط نرخ نفت؛ ترمز تقاضا در رینگ محصولات پلیمری را کشید.

فروش 81 درصد محصولات شیمیایی

ظرف دومین هفته از مهر ماه بالغ بر 44 هزار و 900 تن محصول شیمیایی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 46 هزار تن به ثبت رسید که در نهایت به فروش 36 هزار و 700 تن محصول شیمیایی از این بازار انجامید. به این ترتیب نسبت حجم محصول معامله شده به حجم عرضه در این بازار به 81.5 درصد رسید. در عین حال این رقم کمترین حجم فروش محصول شیمیایی از این بازار پس از 3 هفته گذشته بود.

اگرچه از حجم فروش محصولات شیمایی در رینگ فیزیکی بورس کالا در هفته دوم مهر ماه کاسته شد؛ اما همچنان حجم معامله در این بازار بالاتر از میانگین حجم فروش هفتگی در سال گذشته است و بنابراین فروکش تقاضا را نمی‌توان رکود در این بازار تلقی کرد.

البته احتمال کاهش قیمت‌های پایه باعث با حمایت افت نرخ جهانی و همچنین رشد قیمت‌های پایه با تغییر نرخ تسعیر ارز باعث شده تا از تب خرید محصولات شیمیایی در بازار کاسته شود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ریزش قیمت نفت، ترمز تقاضای پتروشیمی‌ها را کشید
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت