X
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 تیر 1398 - 10:13
کد خبر: 1623
سم پاشی دام ها برای مبارزه با تب کنگو
رییس شبکه دامپزشکی ایرانشهر خبر داد
 

سم پاشی دام ها برای مبارزه با تب کنگو

بیش از ۴ هزار دام در ایرانشهر برای مبارزه با تب کریمه کنگو سم پاشی شدند
نظر سنجی: Article Rating

رئیس شبکه دامپزشکی ایرانشهر گفت: بیش از ۴ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان ایرانشهر علیه بیماری تب کریمه کنگو سم پاشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادبازرگانی به نقل از ایسنا- فرامرز هاشمزهی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه، ترشحات دام آلوده، خون دام‌های آلوده، لاشه‌های ذبح شده و له کردن کنه آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در ایرانشهر نگهداری می‌شود که انتظار می‌رود دامداران نسبت به سم پاشی دام‌های خود هر ماه یکبار در تابستان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مهمترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری مبارزه با انگل‌های خارجی (کنه‌ها) از طریق سمپاشی، آموزش دامداران در معرض خطر، استفاده از پوشش‌های مناسب، سرد نمودن لاشه بمدت ۲۴ ساعت در یخچال، در معرض قرار نگرفتن افراد با ترشحات دام بیمار، پرهیز از خرید گوشت قرمز از مراکز غیر مجاز و خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت از واحدهای مجاز و دارای مهر تأیید دامپزشکی است.

کارشناس مرکز بهداشت ایرانشهر هم تابستان را فصل شیوع انواع بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو بیان کرد و گفت: در حال حاضر یک بیمار مشکوک به بیماری کنگو در بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر بستری است.

شهلی‌بر با اشاره به مشابهت علائم اولیه تب کریمه کنگو با بیماری سرماخوردگی گفت: این بیماری با تب ناگهانی همراه با درد عضلانی خود را نشان می‌دهد و در ادامه و به تدریج خونریزی‌هایی زیر پوست ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • سم پاشی دام ها برای مبارزه با تب کنگو
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت