X
تاریخ انتشار: شنبه 09 شهریور 1398 - 10:45
کد خبر: 5268
صادرات فرش به آسیای شرقی
 

صادرات فرش به آسیای شرقی

ییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه پس از تحریم آمریکا ۲۹.۵ درصد از صادرات فرش را از دست دادیم، گفت: کشورهای آسیای شرقی بازار خوبی برای توسعه تجارت فرش ایران هستند.
نظر سنجی: Article Rating

 ‌«فرشته دستپاک» افزود: با وجود تحریم ها،  صادرکنندگان  از طریق روش های مختلف، فرش خود را صادر می کنند و دستاوردهای بسیار خوبی را در چین، روسیه، اتحادیه آ سه آن و سایر کشورها می توانیم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت ،وی با اشاره به بازدید حدود ۲۲ سفیر از کشورهای استرالیا، شیلی، کره جنوبی و سایر کشورها از نمایشگاه فرش ایران افزود: همه این سفرا برای توسعه روابط اقتصادی با کشورشان در حوزه های مختلف، از جمله فرش اعلام آمادگی کردند و می توانیم با این کشورها نمایشگاه های مشترک داشته باشیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اعلام آمادگی دو شرکت بزرگ چینی برای توسعه همکاری ها با ایران در سال گذشته نیز گفت: هنوز ظرفیت‌هایمان در این زمینه آماده نیست. باید در زمینه برندینگ کار کنیم تا بتوانیم قدرت رقابت با سایر کشورهای بزرگ دنیا را داشته باشیم.
وی بحث برندینگ و شناسنامه دار کردن فرش ایرانی جزو اولویتهای کاری مرکز ملی فرش ایران دانست و درخصوص استقبال سایر کشورها از جمله چین از نمایشگاه فرش گفت: به دنبال آن هستیم که میز مشترک بین ایران و چین را در مرکز ملی فرش ایران داشته باشیم چون چین بازار بسیار بزرگی برای ایران است و جمعیت ثروتمند چین علاقه مند به فرش دستباف ایرانی هستند.

دست پاک فروش داخلی فرش را نیز بسیار مطلوب ارزیابی اما ارایه آمار و ارقام در این خصوص را به بعد از اتمام نمایشگاه موکول کرد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به حضور ۸۵۰ غرفه در نمایشگاه امسال ادامه داد: این نشان از اعتماد و امید تولیدکنندگان و مردم به این حوزه دارد و در روزهای اخیر بیش از حد انتظار ما فروش اتفاق افتاده است.

دست پاک با بیان اینکه با وجود جنگ اقتصادی دشمنان، حوزه فرش کشور توانسته جمعیتی دو میلیون نفری با ماهیت ۱۰۰ درصد مردمی را جذب کند، افزود: با وجود آن که ما از سال گذشته در حوزه فرش توسط آمریکا تحریم شدیم اما شاهد حضور گسترده مردم در نمایشگاه پارسال و امسال هستیم.
وی تصریح کرد: با وجود روزهای سخت اقتصادی انتظار نداشتیم که مردم اینگونه از نمایشگاه فرش استقبال کنند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • صادرات فرش به آسیای شرقی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت