X
تاریخ انتشار: شنبه 31 تیر 1402 - 11:06
کد خبر: 20853
فاز ۱۱ پارس جنوبی با تدابیر دولت سیزدهم به‌زودی عملیاتی می‌شود
 

فاز ۱۱ پارس جنوبی با تدابیر دولت سیزدهم به‌زودی عملیاتی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تمهیدات و تدابیر شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم، فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌زودی عملیاتی می‌شود.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، جعفر قادری پنج شنبه، 29 تیرماه 1402 در جریان بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از سکوی فاز یک پارس جنوبی گفت: با تدابیری که درباره جابجایی و نصب سکو در فاز ۱۱ اندیشیده شد، این طرح به‌زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی درباره افت فشار مخزن وجود دارد، گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ها و تمهیدات مختلفی را برای بهره‌برداری از حوزه‌های گازی پیرامون میدان پارس جنوبی از جمله میادین بلال، فرزاد A وB و در آینده نیز میدان پارس شمالی دنبال می‌کنند تا از ظرفیت‌های پالایشگاهی موجود حداکثر استفاده را داشته باشند. 

قادری تصریح کرد: اینکه از امکانات موجود بدون نیاز به سرمایه‌گذاری جدید می‌توان استفاده کرد کار ارزشمندی است و انشاالله تلاش‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، دغدغه‌هایی را که باتوجه به مصرف رو به رشد، نسبت به کاهش و عدم توازن تولید و مصرف وجود دارد، حل کند‌.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم تولید و فروش نفت را به شکل مناسبی افزایش داده، افزود: کارهای ارزشمندی انجام شده تا از امکانات موجود استفاده شود و در عین حال تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی منعقد شده که قطعا افزایش تولید را به دنبال دارد. 

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی در جهت افزایش تولید از فازهای درحال بهره برداری نیز درحال انجام است، گفت: اقدامات دولت سیزدهم به منظور فروش نفت و صادرات گاز، درآمد ارزی خوبی برای کشور ایجاد کرده و وضعیت مناسب درآمدهای ارزی کشور، نتیجه تلاش‌های وزارت نفت است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • فاز ۱۱ پارس جنوبی با تدابیر دولت سیزدهم به‌زودی عملیاتی می‌شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت