X
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آذر 1399 - 11:07
کد خبر: 12160
قرارداد ساخت تأسیسات فشارافزای پارس جنوبی به زودی امضا می‌شود
 

قرارداد ساخت تأسیسات فشارافزای پارس جنوبی به زودی امضا می‌شود

وزیر نفت با اشاره به نیاز 50 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های تقویت فشار و نگهداشت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، از امضای قرارداد ساخت کمپرسور‌ها و توربین‌های فشارافزای سکوهای گازی پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، 24 آذر 99) در آیین آغاز رسمی عملیات حفاری فاز 11 پارس جنوبی که از طریق ارتباط زنده تصویری با موقعیت مخزنی این فاز در مرز آبی ایران و قطر برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در دوره تحریم گفت: کارهای بزرگ و سنگینی در این مدت انجام شده و در دوره تحریم ثابت کردیم که دست از تلاش نمی‌کشیم.

وی با بیان اینکه در دوره تحریم هر راهی را که بر ما بستند، تلاش کردیم با ابتکار، خلاقیت و مجاهدت همکاران‌مان راه دیگری بیابیم، افزود: در صنعت نفت نگذاشتیم هیچ‌چیز متوقف شود، حتی در دوران ترامپ با شدیدترین تحریم‌ها نتوانستند تولید و صادرات ما را متوقف کند.

وزیر نفت اظهار کرد: مدیران شرکت نفت و گاز پارس و پتروپارس قول داده‌اند تا برای زمستان سال آینده، روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز از فاز 11 پارس جنوبی برداشت کنیم.

زنگنه یکی از اهداف مهم قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را موضوع فشارافزایی عنوان کرد و گفت: فشارافزایی و حفظ تولید گاز در پارس جنوبی یک ضرورت و امری حیاتی به شمار می‌رود و بعد از اینکه پیمانکاران خارجی درجه یک از توسعه این طرح کنار رفتند، همکاران‌مان همزمان مطالعات فشارافزایی در دریا و خشکی را دنبال و بررسی کردند که در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ می‌شود.

وی از امضای قرارداد ساخت تأسیسات فشارافزای سکوهای گازی پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این قرارداد برای ساخت چندین توربین و کمپرسور با یک شرکت داخلی به امضا می‌رسد.

وزیر نفت وضعیت تولید گاز در پارس جنوبی را مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه در هفت سال گذشته تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 2.5 برابر افزایش یافته و در حال حاضر روزانه نزدیک به 700 میلیون مترمکعب از پارس جنوبی گاز برداشت می‌شود.

وی به ضرورت تقویت فعالیت‌های اکتشافی در مناطق حاشیه‌ای پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: این مناطق از چندین میدان داخلی کشور بزرگتر است که فعالیت‌های اکتشافی در آن باید دنبال شود.

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد توسعه میدان‌های مشترک فرزاد و بلال به زودی آغاز شود.

بیژن زنگنه اجرای طرح‌های فشارافزایی و حفظ تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را نیازمند 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، صنایع داخلی را تقویت می‌کند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • قرارداد ساخت تأسیسات فشارافزای پارس جنوبی به زودی امضا می‌شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت