X
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 تیر 1402 - 06:18
کد خبر: 20803
قیمت خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟
 

قیمت خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟

در حالی که به پایان سال آبی نزدیک می‌شویم، همچنان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به نتیجه نرسیده است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در حالی که گفته می‌شد احتمالا شاهد اصلاح قیمت گندم در جلسه شورای قیمت‌گذاری باشیم، اما به نظر می‌رسد این افزایش قیمت برای امسال منتفی است.

بر اساس گزارش‌های واصل شده، به نظر می‌رسد قرار نیست نرخ خرید تضمینی گندم تغییر کند.

قیمت خرید تضمینی گندم همان ۱۵ هزار تومان باقی می‌ماند

به نقل از تجارت‌نیوز، پیش از این و در ۱۷ اردیبهشت ماه نرخ خرید تضمینی گندم با افزایش حدود ۲ هزار تومانی به ۱۵ هزار تومان رسید. با این وجود در آن زمان اعلام کردند که حداقل قیمت باید ۱۷ هزار تومان باشد و این رقم حتی در برخی مناطق پایین‌تر از هزینه تمام شده برای کشاورزان است.

بر اساس رایزنی‌های انجام شده بین اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، اتاق اصناف کشاورزی ایران و بنیاد ملی گندم‌کاران با وزارت جهاد کشاورزی قرار شد در قیمت فعلی گندم تجدید نظر شود.

با ورود محمدعلی نیکبخت به وزارت جهاد کشاورزی قرار بود در این هفته جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شده و قیمت گندم نهایی و به امضای اعضای این شورا برسد.

با این وجود خبرها حاکی است برگزاری این جلسه فعلاً منتفی است. روز گذشته رئیس شورای قیمت‌گذاری فقط به امضا صورتجلسه قیمت تضمینی کلزا با نرخ هر کیلو ۳۰ هزار تومان مبادرت کرده است.

گزارش‌های موجود حکایت از آن دارد که فعلا رئیس جدید شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی نظر موافقی برای تشکیل جلسه و تجدیدنظر در حوزه قیمت خرید تضمینی گندم ندارد.

خرید تصمینی گندم از ۶ میلیون تن عبور کرد

سید سعید راد با تأکید بر رشد بیش از 27 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: خرید تضمینی این محصول تا صبح امروز به 6 میلیون و 22 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از 57 درصد از پول خرید گندم به حساب کشاورزان، از اهتمام حداکثری برای پرداخت کل مطالبات این عزیزان و جلب رضایت ایشان خبر داد و اظهار کرد: تلاش‌هایمان برای تأمین پول گندم‌های خریداری شده و به‌روزرسانی پرداخت‌ها با تمام توان ادامه دارد.

راد با بیان اینکه استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و 717 هزار تن، پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور است، تصریح کرد: استان‌های فارس با خرید 903 هزار تن و گلستان با خرید 531 هزار تن، پس از استان خوزستان رتبه‌های بعدی خرید تضمینی گندم را در اختیار دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون، میزان خرید گندم در 14 استان کشور از 100 هزار تن فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: با تداوم تحویل این محصول در استان‌های شمال و غرب و برخی مناطق مرکزی کشور که در حال حاضر در روزهای اوج خرید قرار دارند، بیش از پیش به این آمار افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • قیمت خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت