X
تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 11:02
کد خبر: 17447
معاون وزیر جهاد کشاورزی: تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می‌رسد
 

معاون وزیر جهاد کشاورزی: تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می‌رسد

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و لبنیات رو به رشد است از تولید سالانه یک‌میلیون تن در کشور خبر داد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ حسین دماوندی نژاد در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر در قوچان اظهارداشت: سال گذشته 890 هزار تن تولید گوشت در کشور وجود داشت که امسال این رقم به یک‌میلیون تن می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 300 هزار تن جو، 300 هزار تن ذرت، 60 هزار تن کنجاله سویا و حدود 60 هزار تن سبوس برای دامداری روستایی و عشایری تدارک دیده‌ شده، این حجم در کشور به‌ویژه در سال 1400 بی‌سابقه بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکیدکرد: تولیدکنندگان باید باانگیزه و قدرت به تولید ادامه دهند و دولت همه تلاشش این است که بتواند ارز ترجیحی نیاز دامداران را  به‌ویژه در حوزه نهاده‌ها تأمین کند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: شمال شرق کشور بخصوص خطه خراسان در حوزه فعالیت‌های کشاورزی متوسل به انسان‌های کوشا و هوشمند بوده که آگاهانه سرمایه، دانش و زمین را در تلفیقی بسیار ارزشمند به محصولات استراتژیک تبدیل می‌کنند.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی  در مقطعی بشدت با افزایش شیر مواجه بود گفت: نبود صنایع بالادست و عدم سرمایه‌گذاری منجر به این شد تولید از دست برود اما در آینده بخش عمده‌ای از شیر گوشت و محصولات لبنی از خراسان رضوی و شمالی به بازارهای هدف و نقاط مرکزی کشور حمل خواهد شد.خراسان رضوی دارای قابلیت‌های مناسبی در تولید امور دامی بوده و تولیدکنندگان در راستای تولید، سرمایه‌گذاری برای توسعه و ایجاد رفاه ویژه مردم، با مشارکت دولت فعالیت خود را ادامه می‌دهند. 

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی: تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می‌رسد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت