X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مرداد 1403 - 06:33
کد خبر: 24440
چالش دوگانه تاکسی‌های اینترنتی/ بار مالیاتی به دوش مسافران می‌افتد؟
 

چالش دوگانه تاکسی‌های اینترنتی/ بار مالیاتی به دوش مسافران می‌افتد؟

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد که سازمان امور مالیاتی کشور این شرکت را به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ملزم کرده است. آیا نرخ کرایه اسنپ در کمتر از دو ماه دوباره گران می‌شود؟
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در پی افزایش قیمت کرایه‌های اسنپ و تپسی به دلیل افزایش دمای هوا و استفاده خودروها از کولر، حال به نظر می‌رسد افزایش قیمت دوباره‌ای برای کاربران اسنپ اعمال شود. 

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در حساب کاربری ایکس (توییتر سابق) نوشت که سازمان امور مالیاتی برخلاف قانون و بخشنامه خود در سال 1399 که کاربران اسنپ را از پرداخت «مالیات بر ارزش افزوده» معاف کرده بود، حالا در خلاف این بخشنامه صادره این شرکت را مکلف به پرداخت مالیات شناخته است.

خلج به این نکته هم اشاره کرد که سازمان امور مالیاتی اسنپ را تهدید کرده و این شرکت را ملزم به پرداخت مالیات از سال 1400 کرده است. 

اسنپ برای پیگیری این مشکل به دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی شکایت خود مراجعه کرد، اما هنوز پاسخی از این سمت دریافت نشده است. براساس صحبت‌های مدیرعامل اسنپ و شنیده‌ها، اسنپ از این شکایت دارد که چرا دو خوانش متفاوت از یک پلتفرم وجود دارد؛ سازمان امور مالیاتی این شرکت را یک پلتفرم و مشمول مالیات می‌داند و در مقابل شهرداری اسنپ را ارائه‌دهنده خدمات شهری و مشمول پرداخت هزینه‌های خدمات شهری می‌داند.

افزایش نرخ کرایه اسنپ در راه است؟ 

خلج در ادامه رشته توییت خود نوشت:«این حق باید برای مصرف‌کننده نهایی به عنوان حقوق عامه لحاظ شود تا کاربران بتوانند همچنان با قیمت مناسب سفر کنند.»

صحبت مدیرعامل اسنپ این شائبه را مطرح می‌کند که اسنپ به منظور جبران این هزینه مازاد مبلغی را مجددا به نرخ سفرها اضافه کند. پیش از این هم نرخ کرایه اسنپ و تپسی با افزایش همراه شده بود.

پیگیری‌های اکوایران از شرکت تپسی نشان داده بود که این شرکت‌ها به دلیل افزایش دمای و همچنین آلودگی هوا، رانندگان را موظف به استفاده به کولر کرده‌ است و چون در این شرایط بنزین بیشتری مصرف می‌شود در نتیجه کرایه تپسی گران‌تر از گذشته اعمال می‌شود. 

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • چالش دوگانه تاکسی‌های اینترنتی/ بار مالیاتی به دوش مسافران می‌افتد؟
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb
طراحی سایت