X
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آبان 1399 - 04:54
کد خبر: 11887
۹۳ میلیون آمریکایی در انتخابات پیش از موعد رای داده‌اند/رکورد بی سابقه در ۱۲ سال گذشته
 

۹۳ میلیون آمریکایی در انتخابات پیش از موعد رای داده‌اند/رکورد بی سابقه در ۱۲ سال گذشته

بر اساس گزارش پروژه انتخابات آمریکا تا روز یکشنبه، بیش از ۹۳ میلیون شهروند آمریکایی در انتخابات پیش از موعد آرای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.
نظر سنجی: Article Rating

 به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، بیشترین آرا از طریق رای گیری پستی بوده (۵۹ میلیون رای) و بیش از ۳۴ میلیون هم آرای خود را شخصا به صندوق‌ها انداختند.

روز یکشنبه نهمین و آخرین روز رای گیری پیش از موعد در نیویورک بود. رای گیری پیش از موعد ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز شد و ساعت ۱۶ به وقت محلی پایان یافت.اداره انتخابات نیویورک سیتی در توئیتی نوشت، تنها در روز یکشنبه بیش از یک میلیون نفر در رای گیری پیش از موعد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رای داده اند

اداره انتخابات نیویورک سیتی توئیت کرد، پیش از ساعت ۹ صبح به وقت محلی یک میلیون نفر رای داده بودند.

دو روز مانده به انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری این اداره ساعت‌های رای گیری پیش از موعد را افزایش داد تا همه بتوانند شانس خود را برای رای دادن داشته باشند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، بیش از ۲.۲ میلیون نفر شخصا آرای خود را روز شنبه در ایالت نیویورک به صندوق‌ها انداخته و بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز آرای غیابی دادند.

به نوشته سی‌ان‌ان، با توجه به آرای زودهنگام، میزان مشارکت در انتخابات آمریکا تاکنون به دو سوم مشارکت در انتخابات گذشته رسیده است. مایک مک‌دونالد، پروفسور دانشگاه فلوریدا که در پروژه انتخابات آمریکا کار می‌کند گفت که تا روز یکشنبه ۹۳ میلیون و ۱۷ نفر رای داده‌اند. این درحالی‌است که در انتخابات سال ۲۰۱۶ تعداد کل رای‌دهندگان ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود.

در انتخابات امسال آمریکا ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند. به نوشته گاردین، مک‌دونالد پیش‌بینی می‌کند که حدود ۱۵۰ میلیون آمریکایی، که شامل ۶۵ درصد واجدین شرایط است، در انتخابات پیش‌رو رای بدهند.

این درصد مشارکت، بالاترین میزان مشارکت در انتخابات در آمریکا از سال ۱۹۰۸ است. بسیاری از ایالت‌ها از هم اکنون مشارکت بی‌سابقه‌ای را گزارش داده‌اند. میزان مشارکت در ایالت‌های تگزاس و هاوایی روز یکشنبه از میزان مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۶ فراتر رفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه به پنج ایالت کارولینای شمالی، جورجیا، فلوریدا، آیووا و میشیگان سفر کرد. در حالی که رقیب دموکرات او، جو بایدن، بیشتر تلاش خود را صرف ایالت پنسیلوانیا، که خود متولد آن است، کرده است.

در ایالت‌های آیووا و تگزاس رقابت بین دو نامزد بسیار نزدیک است. پس از آنکه کاروان طرفداران ترامپ به یک اتوبوس تبلیغاتی بایدن را هجوم بردند و آن را مجبور به توقف کردند، یکی از برنامه‌های تبلیغاتی بایدن در تگزاس در آخر هفته لغو شد. به نظر می‌رسد که ترامپ در توئیتی با بیان اینکه «من تگزاس را دوست دارم!» از اقدامات طرفداران خود تقدیر کرد.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ۹۳ میلیون آمریکایی در انتخابات پیش از موعد رای داده‌اند/رکورد بی سابقه در ۱۲ سال گذشته
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت