X
تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 - 12:35
کد خبر: 18109
واقعیت گزارش 200 روزه شهرداری تهران
 

واقعیت گزارش 200 روزه شهرداری تهران

یک عضو شورای شهر تهران انتقادهایی را نسبت به گزارش عملکرد 200 روزه شهرداری تهران بیان کرد .
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران مهمان برنامه تهران 20 بود. او در ابتدا با اشاره به نقش کمکی شورایاران در اداره شهر گفت: شورایاران محلات شهر تهران از سال ۷۶ در سطح شهر تهران فعال بودند و در سال ۹۹ با ابطال اساسنامه آن توسط قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری به حالت تعلیق درآمدند.

او با بیان اینکه شورایاران به عنوان حلقه واسط مردم و مدیریت شهری و بازوهای نظارتی شورای اسلامی بر عملکرد شهرداری محسوب می‌شدند، تاکید کرد: شورایاران ارتباط نزدیک با مدیریت شهری داشتند به صورت منظم با شهردار ناحیه، هر ماه یکبار با شهردار منطقه و به صورت فصلی با شهردار تهران جلسه داشتند. دبیر شورایاری نیز با ارائه گزارش از مشکلات محله خود در صحن شورا حاضر می‌شد.  با این ابطال این ظرفیت اجتماعی به تعلیق درآمده است.

امانی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ضعف نظارتی بر شهرداری تهران گفت: یکی از بازوان نظارتی شورا شورایاری‌ها بودند که با این ابطال بی‌انگیزه شدند. شهرداری اخیرا دو سامانه نظارتی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را که ارتباط مستقیم مردم بود را در راستای ارائه خدمات بهتر و رفع مشکلات ادغام کرده است.

او ادامه داد: بنده نیز به عنوان عضو شورا از ابتدا تا کنون ۱۲ محله را در سطح شهر تهران بازدید کردم. ما نسبت به حضور در محلات و دیدن نواقص و مشکلات مردم و ضعف عملکرد مدیران شهرداری تعارفی نداریم. بنده تا امروز ۵۵ تذکر نسبت به این مسائل به شهرداری تهران تذکر دادم.

این عضو شورا در پاسخ به این پرسش که واکنش شهردار تهران به تذکرات این عضو شورا چه بوده است، گفت: شهردار تهران به بخشی از تذکرات پاسخ داده، بخشی از آن اجرایی شده، بخشی نیاز به زمان دارد و بخشی بدون پاسخ مانده و بنده پیگیر هستم که حتما پاسخ داده شود.

امانی اضافه کرد: در محله رضویه در منطقه ۱۵ گرمخانه‌ای وجود داشت که محل استقرار معتادان و کارتن‌خواب‌ها بود و ناامنی، سرقت و انواع بزه را برای ساکنان محله در پی داشت.  با گزارش بنده گرم‌خانه جمع شد و فعلا پاکسازی شده است. افراد تقسیم‌بندی شدند و در مکان‌های دیگر استقرار داده شدند. یک گزارش بنده باعث شد امنیت به محله برگردد.

این عضو شورا در واکنش به اظهارات مجری برنامه مبنی بر اینکه اگر این راه‌حل بنیادی بوده شهردار ناحیه باید عزل می‌شده است، گفت: اگر همه ابزارها برای انجام یک کار وجود داشته باشد اما مدیریت،دقت، قاطعیت وجود نداشته باشد آن کار انجام نمی‌گیرد. بنده نمیخواهم از عملکرد شهرداری تهران دفاع کنم، من وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری را دارم و این ضعفی که شما می‌فرمایید را انکار نمی‌کنم. حتما هم در نواحی و مناطق و غیره نواقص عمده‌ای وجود دارد. بنده به عنوان یکی از اعضای شورا در ابتدا از آقای زاکانی خواستم که افرادی را انتصاب کنند که تجربه و تخصص لازم را در این حوزه داشته باشند و با شهر و شهرداری آشنا باشند.

او در واکنش به پرسش مجری مبنی بر اینکه آیا این اتفاق نیفتاد، گفت: نمی‌گویم این اتفاق نیفتاده اما در پست‌های اصلی و کلیدی شهرداری تهران دوستانی آمدند که بسیار افراد شریف و قابل احترامی هستند اما یک مدت زمان برد تا با مسائل شهر و شهرداری آشنا شوند.

او در پاسخ به پرسش مجری بر اینکه آیا این مدیران نسبت به شهر و شهرداری آشنا شدند یا خیر، تاکید کرد:  امیدوارم که آشنا شده باشند. ما امیدواریم در یک سال آینده با نظارت بیشتر و حضور مداوم‌تر در میدان و با پوشاندن خلا‌های مدیریتی که از آن اطلاع داریم این نواقص را برطرف کنیم و شاهد روان‌تر شدن کار مدیریت در شهرداری باشیم. شورایاری باشد، شهردار ناحیه باشد، شهردار منطقه باشد اما اگر سلسله مراتب مدیریتی قاطع، جدی و مصمم و همیشه حاضر در میدان نباشد کار جدی صورت نمی‌گیرد و اشکالات کماکان باقی خواهد بود.

امانی همچنین در واکنش به پرسش مجری مبنی بر گزارش‌سازی‌های شهرداری تهران از عملکرد خود و ضرورت جلوگیری از آن، گفت:  درباره گزارش ۲۰۰روزه در صحن شورا تذکراتی به شهرداری داده شد و نواقصی در اعداد و ارقام عنوان شده، وجود داشت. برای مثال در گزارش، احداث ۱۲۴۰ هکتار بوستان عنوان شده بود که منظورشان در واقع جنگل‌کاری اطراف تهران بوده است. اما به نحوی تبلیغ شده بود که انگار ۱۲۴۰ هکتار بوستان در داخل شهر تهران ایجاد شده! بعدا نیز مدیرعامل سازمان بوستان‌ها با حضور در شورا توضیح داد که منظور کمربندی اطراف تهران بوده که از دوره قبل شروع شده و امسال به بهره‌برداری رسیده است.

او در واکنش به این پرسش مجری که ۱۲۴۰ هکتار جنگل‌کاری مربوط به  این دوره نبوده است، گفت:  خیر قبلا شروع شده بود و امسال به بهره‌برداری رسید و در این دوره کامل شده است. اما  به هر حال بخشی از زحمات در این دوره بوده است.

این عضو شورا با اشاره به دیگر مشکلاتی که در گزارش 200 روزه شهرداری تهران از عملکرد خود وجود داشت، گفت: در گزارش عنوان شد ۱۷۰ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شده اما بعد معلوم شد ۱۰۰ دستگاه در یک مرحله و ۲۰ دستگاه در یک مرحله داده شده و ۵۰ دستگاه هنوز به شهرداری داده نشده است. قرارداد بسته شده و پول آن نیز در دوره قبل از ما داده شده، در دوره ما این ۱۲۰ دستگاه به مرور تحویل شهرداری شده اما ۵۰ دستگاه هنوز داده نشده است. ظاهرا دوستان قرارداد را به عنوان اقدام نوشته بودند.

او ادامه داد: همان طور که گفتم این قرارداد مربوط به دوره گذشته است و بخش اعظم پول آن نیز در دوره گذشته پرداخت شده بود. در آن دوره کارخانه بدقولی کرد. در دوره ما تحویل داد. در تهران تا مردم چیزی را نبینند و از آن استفاده نکنند اگر صد بار هم تبلیغ شود اثری نخواهد داشت و اثر منفی نیز خواهد گذاشت.

امانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم‌کاری مدیران مناطق و نواحی گفت: در دوره قبل عملکرد سالانه همه مدیران شهرداری مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و اگر کسی از حداقل امتیاز کمتر می‌آورد بلافاصله جابه‌جا می‌شد. مدیران باید بدانند بر عملکرد آنها نظارت وجود دارد و ارزیابی می‌شود.

این عضو شورا همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان رقم بدهی‌های شهرداری تهران گفت: طبق آخرین گفته معاون مالی شهرداری ۶۰ هزار میلیارد تومان کل بدهی باقی مانده از همه دوره‌ها رقم بدهی شهرداری است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • واقعیت گزارش 200 روزه شهرداری تهران
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت