X
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مرداد 1398 - 09:52
کد خبر: 2869
بازار آهن با رکود مواجه است
 

بازار آهن با رکود مواجه است

قیمت فولاد در حال حاضر به شدت کاهش یافته و این موضوع به ضرر تولیدکنندگان است و لررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت آهن و فولاد متناسب با شرایط اقتصادی و تورم افزایش پیدا نکرده است
نظر سنجی: Article Rating

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: در پی کاهش تقاضا در بازار آهن، قیمت فولاد و آهن کاهش قابل توجهی داشته و این موضوع به ایجاد رکود در این بازار منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی، حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت آهن و فولاد گفت: بازار آهن در حال حاضر به دلیل کاهش قابل توجه قیمت و کاهش حجم تقاضا با رکود مواجه شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با تاکید بر این‌که بعد از سال‌ها، زحمت ایران در تولید فولاد به خودکفایی رسیده است، بیان کرد: طبق چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید فولاد باید به ۵۵ میلیون تن در سال برسد که به نظر می‌رسد با رکود حاکم در بازار این پیش‌بینی محقق نشود.

وی یادآور شد: قیمت فولاد در حال حاضر به شدت کاهش یافته و این موضوع به ضرر تولیدکنندگان است و این موضوع به آن معنا نیست که فروشندگان خواهان رشد غیرمنطقی قیمت فولاد هستند.

رستگار ادامه داد: قیمت فولاد در بازار به صورت غیرمنطقی کاهش یافته و این قیمت از هزینه تمام شده تولیدکنندگان فولاد کمتر است و بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت آهن و فولاد متناسب با شرایط اقتصادی و تورم افزایش پیدا نکرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به تضعیف تولیدکنندگان و بازارهای مولد در پی کاهش قابل توجه قیمت فولاد یادآور شد: شرایط بازار صادراتی فولاد آنچنان مناسب نیست و متاسفانه فعالیت در بازار صادراتی کاملا دستخوش تغییر شده و با توجه به بخشنامه‌های متعدد صادرات در این بازار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که نیازی در بازار وجود نداشته باشد، رفته رفته حجم تولید و فعالیت‌های واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد.

رستگار تاکید کرد: پروژه‌های مصرفی فولاد همچون مسکن به شدت کاهش یافته و این موضوع تاثیر چشمگیری بر میزان تقاضای فولاد دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پایان گفت: اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری قیمت هر کیلو فولاد ۵۴۰۰ بوده که در حال حاضر به قیمت ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان رسیده است.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • بازار آهن با رکود مواجه است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت