دولت،تالارداران،وام صنف،اقتصادبازرگانی،پایتخت
X
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 03:50
کد خبر: 8847
دولت وام صنفی تالارداران را هر چه زودتر پرداخت کند/ورشکستگی در کمین تالارداران پایتخت
رییس اتحادیه تالارداران تهران بزرگ در گفتگو با ((اقتصادبازرگانی)):
 

دولت وام صنفی تالارداران را هر چه زودتر پرداخت کند/ورشکستگی در کمین تالارداران پایتخت

رییس اتحادیه تالارداران تهران بزرگ تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنفی ما ورشکست شده‌اند و بیش از ۲۰ درصد باقی نیز، اعلام انصراف کردند. انتظارمان از دولت این است دستوری که به وزارت کار و بانک مرکزی مبنی بر ارائه وام به واحدهای صنفی آسیب پذیر از کرونا مثل تالارهای پذیرایی، داده اند را هر چه سریع‌تر عملی کنند زیرا اگر روند دریافت وام طولانی شود دیگر تالاری نخواهیم داشت که بتواند وام دریافت کند.
نظر سنجی: Article Rating

خسرو ابراهیمی‌نیا رییس اتحادیه تالارداران تهران بزرگ در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به اینکه قبل از بهمن ماه سال گذشته  شایعاتی در خصوص شیوع کرونا مطرح بود گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا در بهمنماه سال گذشته مشتریان قراردادهای خود را  با تالارها  کنسل کنند.

وی افزود: تالارهای پذیرایی در سال ۹۸ با رکود مواجه بودند و تالارداران به امید رونق پایان سال گذشته و اوایل سال جدید که مصادف با اعیاد ماه‌های رجب و شعبان بود قراردادهایی منعقد کردند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعلام تعطیلی از سوی دولت بسیاری از قراردادهای منعقد شده کنسل شد.

رییس اتحادیه تالارداران تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تالارها برای اینکه مشتری‌یابی و مشتریمداری کنند تبلیغات کرده و سالن‌های خود را با سیستم های جدید بروز کردند. کارهای متعددی از جمله استخدام نیرو  انجام دادند تا کم رونقی و رکود سال گذشته را در ماههای رجب و شعبان سال جاری جبران کنند که متاسفانه نشد. 

ابراهیمی‌نیا افزود: قراردادهای بسته شده که طی آن از مشتریان پیش‌پرداخت گرفته شده بود همه آنها منتفی و طبق دستور دولت، مبلغ دریافتی پس داده شد. البته ناگفته نماند همه تالارداران تهران مصوبه دولت را اجرا کردند.

وی عنوان کرد: کرونا ویروس  جدیدی بود و مردم تصور نمی‌کردند که اپیدمی کرونا به این حد جدی و طولانی باشد. پس از شیوع  این ویروس در کشور هجمه زیادی برای پسگرفتن مبالغ پیش‌پرداخت در تالارهای تهران ایجاد شد که وقوع این اتفاق موجب رکود شدید کسب وکارهای اصناف تالاردار تهران شد.

وی با بیان اینکه اسفند ماه بدترین ماه برای کارفرمایان از لحاظ پرداخت حقوق، عیدی پایان سال، تسویه بدهی هایشان و موارد دیگر بود، گفت: اکثر تالارداران مجبور به فروش خانه و ماشین خود برای حفظ تالار ، پرداخت اجاره و حقوق ماهیانه کارکنانشان شدند.

ابراهیمی‌نیا تصریح کرد: امیدوار بودیم شیوع ویروس کرونا در فروردین ماه سال جاری حل شود که متاسفانه تا الان که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه هستیم این معضل رفع نشده است. درعمل واحدهای صنفی ما طی ۴ ماه اخیر بسیار متضرر شده‌اند به‌نحوی که هر تالار متوسط از ۳۰۰ میلیون تومان تا چند میلیارد تومان در زمان شیوع ویروس کرونا ضرر کرده است.

وی گفت: چنانچه پس از عید فطر، با اعلام ستاد مبارزه با کرونا فعالیت خود را از سر بگیریم با توجه به اینکه مردم نیز احتیاط می‌کنند به احتمال زیاد مشتری زیادی نخواهیم داشت. در نتیجه احتمال می‌رود که تالارها تا چند ماه آینده وضعیت رکود را همچنان داشته باشند.

رییس اتحادیه تالارداران تهران بزرگ تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنفی ما ورشکست شده‌اند و بیش از ۲۰ درصد باقی نیز، اعلام انصراف کردند. انتظارمان از دولت این است دستوری که به وزارت کار و بانک مرکزی مبنی بر ارائه وام به واحدهای صنفی آسیب پذیر از کرونا مثل تالارهای پذیرایی، دادهاند را هر چه سریع‌تر عملی کنند زیرا اگر روند دریافت وام طولانی شود دیگر تالاری نخواهیم داشت که بتواند وام دریافت کند.

وی تاکید کرد: ستاد مبارزه با کرونا به صورت رسمی شروع به کار مجدد فعالیت تالارهای پذیرایی را در شهر تهران اعلام نکرده است ولی امیدواریم پس از اتمام ماه مبارک رمضان تالارها از این وضعیت خارج و مجدد فعالیت خود را از سرگیرند. زیرا چنانچه روند تعطیلی ها ادامه‌دار باشد صاحبان تالارها به طور کل ورشکست خواهند شد و تغییر شغل می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • دولت وام صنفی تالارداران را هر چه زودتر پرداخت کند/ورشکستگی در کمین تالارداران پایتخت
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت